måndag, april 18, 2011

Vänner och kompisar som kommer och går


Visst är det härligt? En del, vännerna dom finns alltid kvar och står kvar oavsett vad som händer dom eller dig. Ni finns alltid där för varandra. sen har man alltid kompisar som man stöter på just när man behöver dom eller dom behöver dig. Alltid när det är ett tomrum i ditt liv som behöver fyllas.
Jag har mina vänner som alltid stått kvar oavsett om det går 10 år mellan gångerna vi ses eller pratar med varann så vet man att man alltid kan ringa eller komma och dom likaså.. dom är alltid välkomna oavsett hur lång tid det går mellan gångerna.
Kompisarna inser man inte förrän efteråt varför dom kom och försvann och då är det ganska solklart.
Sen finns det dom som är som Ove sundberg i solsidan... dom som håller sig kvar, som tror att dom behövs som tror att dom är lite bättre än någon annan, dom som tror att du missar något för att du inte är deras vän. Dom som bara tar inte ger. Som tur är så har jag bara stött på någon sån i mitt liv och det var i tonåren.. Fortfarande lika jobbigt :) Men sånt kan man skratta lite åt efter att ha förklarat för dom att dom inte behövs, inte är schyssta, bara tar energi.

I mitt liv finns det kvar vänner som alltid hörs, sen har jag vänner som aldrig höres men som jag saknar när jag tänker på dom och då vill höra av mig till. Det blir alltid ett glatt möte när vi väl ses. Sen har jag kompisar som kommer och går. Där kan det utvecklas till vänskap efter ett tag, men allt handlar om ifall vi fortfarande hörs, såna har jag ett gäng i mitt liv. Alltid lika underbara människor.

Sen min familj of course.. men dom räknas in i vänner facket, för dom finns, stöttar och vi finns alltid för varann.

Visst är det fantastisk hur vi människor dras till varann, hur nära vi kan vara och hur långt bort från varann vi kan vara? Det viktiga är att vi alltid accepterar varandra och inte sårar varann. Att såra en för att man inte gillar någon som är nära den, att lämna en för att man inte gillar den som står den nära.. är inte ok.

*Nej nu går vi ut i solen och njuter av varandra och vår underbara natur.. Njut och ta hand om varandra.

2 kommentarer:

  1. saknar dig Mia! Även om vi sällan hörs eller träffas numera så finns du i mina tankar.

    Kramar, Cissi.

    SvaraRadera
  2. Saknar dig också Cissi. du är en av dom som alltid finns hos mig trots att vi sällan hörs eller ses. Kramar till dig!

    SvaraRadera