tisdag, juni 28, 2011

Midsommar och djurpark

Jag har fått bevis för att vi bor långt ut på landet. På midsommaraftonnatten hörde vi något och tittade ut över tomten, då var det 2 rävungar som sprang fram och tillbaka över gården, dom kunde inte komma ut eftersom vi stängt grinden för Siri.


Jag sprang till grinden och öppnade för att dom skulle komma ut, under tiden gick André ner på gården med Smilla på ryggen för att jaga bort katterna.



André skriker till högt och springer, då har han trampat på en ORM. Haha.



Rävungarna sprang ut genom grinden efter att jag öppnat och motot dom mot den. Igår när jag och barnen skulle plocka fläder hörde vi något under trädet, vi böjde oss ner och tittade, där ligger ett litet rådjurskid som inte kunde komma ut. Smilla visade kidet på grinden så det skulle komma ut. Just nu känns det som vi bor mitt ut i skogen :)



Midsommar firades iår hemma hos oss. Det var som vanligt magiskt. Vi började med sillunch och sen gick vi till kocktorpsängen och spelade brännboll. Efter det blev det lite bad i poolen och och mingel. Sen frågesport och kaffe. Alla verkade trivas bra och ha det bra. Alla hjälptes vi åt med alla göror. Vi hade alltså en toppendag/kväll. I vanlig ordning hissades flaggan till sång. En magisk afton med andra ord!



André har idag åkt till sitt första arbete. Elin min lillasyster fixade jobb till honom på JM entreprenad. Han ska sitta vid datorn och fixa hela dagarna. Nu är han stor min kille. Han ska sköta sig själv och ta ansvar själv för sitt arbete. Så stor kille <3
Nu måste jag skynda mig och klä på mig för Monica ska komma och fika lite. Vad har hänt då hon är vaken kl 07,00 på morgonen???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar