måndag, maj 02, 2011

Har sorg idag...


För många år sedan had ejag en arbetskamrat, en man som var mycket äldre än mig men vi hade någon slags samhörighet han och jag. vi kunde prata, skoja och argumentera varje dag och kom varann väldigt nära. När jag slutade på min arbetsplats träffades vi bara några gånger efter det. Jag och Mange var och tittade på hans konstutställning som han hade, han var så otroligt duktig. Hans målningar var sagolika och alla hade ett budskap. Mange gillade honom lika mycket som jag. Han vill så gärna måla mig och Smilla, men tiden fanns tyvärr aldrig. Han pratade ofta om att få måla oss, göra ett porträtt av oss. Han var så fin. sista åren har jag tänkt mycket på honom och jag vet att han har tänkt på oss också, jag har tänkte tat jag ska åka till honom och hans familj och hälsa på. Han har frågat efter mig på vår arbetsplats (min gamla). Idag fick jag ett samtal från min förra arbetsplats... Mukli min fina Mukli. det var killen som dog i en segelbåtsolycka utanför ekholmen i lördags, mukli var den som dog.
Mukli är borta. Jag ville så gärna ringa honom sista veckorna när solen tittade fram. Men jag gjorde det aldrig. Han har frågat efter mig och ville ta kontakt.. men han gjorde det inte. Nu finns han inte mer..

Ta kontakt IDAG med dom ni tänker på.. ring iaf, ta er tid att ringa dom för att bara fråga hur dom mår. Ta kontakt för att se om ni kan ses.. snart kan det vara försent..

1 kommentar:

  1. Fy, min älskade kusin usch vad jobbig svårt att se men allt har en mening och jag tror nog han vet vad du kände för honom...puss kram../Linda

    SvaraRadera