söndag, juli 04, 2010

Balkong och Jag...


Inatt sover vi på balkongen jag och Smilla, eller hon sover.. jag är nog mest vaken misstänker jag. Vi la oss på sängen för att somna och ligger och småpratar lite om ditt och datt. Plötsligt frågar Smilla mig - Mamma när du var liten... eller förr i tiden när du var liten.. fanns det sängar då?
Herregud, hur gammal tror hon att jag är????
Jag är iaf så pass gammal att jag kommer ihåg min tonårstid.. det är det inte många som gör minsann och gör dom det så förskönar dom den inför sina barn.
André och hans kompisar har det tufft.. 14-15 år och coolast i stan.. Inte lätt :) Samtidigt som dom ska vara mammas små pojkar.. Jobbig ekvation.
André har dessutom haft fiender under hela våren och även i höstas som anmäler honom för lärare och polis hela tiden för saker han inte gjort. Det har varit problem med polis för att han rökt hasch sägs det.. vilket alltså har varit rykten som gått och en förälder då anmält honom, snatteri vilket han var skyldig till. Han var med då några kompisar och han tog en tom back på konsum, gick ut och pantade och sedan in och hämtade pengarna. Soc har varit inblandade pga av dessa saker men dom kommer fram till samma sak hela tiden och det är att han är en skötsam bra kille som får skit och den skiten kommer knäcka honom och göra honom till en buse. Jaaa.. jag vet med säkerhet att han inte rökt hasch och att det är rykten som florerar för att några andra ungdomar inte gillar honom.
Supit har han gjort också.. han har kommit hem full och det gör ju faktiskt alla ungdomar förr eller senare.. Antingen tar man tag i problemet eller så skyddar man sina barn och deras vänner.. jag skyddar inte utan löser problemet. Nu vill jag inte säga att jag är en perfekt morsa för det är verkligen ingen..
Men André vet skillnad på rätt och fel för det har han lärt sig hela livet, sen vad han väljer att göra med kunskapen är upp till honom. André är aldrig uppkäftig eller dum här hemma. André passar tider och följer regler, Han är en fantastiskt bra kille!!
Han är BÄST!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar