fredag, mars 04, 2011

Dikt,


Hittade den här fina dikten hos Lisa från Linköping. Hon är en fin tjej, bästa kompis till min kusin och även min kompis genom Linda.

Jag måste få ge mig själv en dag
då min tanke får ströva fritt.
En dag då jag tar mitt första steg
och vet att det steget är mitt.
Jag vill vakna upp i ett eget rum
och resa mig upp och stå
på golvet en stund, och fråga mig själv
åt vilket håll jag vill gå.
Ett steg i sänder!
Och sedan ett steg till!
Det blir lustigt att se vad som händer
när man går åt det håll man s j ä l v vill.

Jag måste få fråga mig själv vem jag är,
och varför jag gör det jag gör.
Jag kan inte leva med dörren stängd
om mitt liv står därutanför.
Och ropar de på mig från alla håll
så svarar jag: -Vänta en stund.
Idag vill jag lyda min egen röst,
idag är jag ingens hund.
Ett steg i sänder!
Och sedan ett steg till!
Det blir lustigt att se vad som händer
när man går åt det håll man s j ä l v vill.

1 kommentar:

  1. Det var en av de finaste dikter jag läst!

    Poesiälskare

    SvaraRadera