fredag, mars 11, 2011

Perfekt??

Igår när jag la in förra inlägget skulle första meningen bli att hos mig finns inget perfekt.. men jag satt i 1 timme och försökte formulera ett inlägg angående just det perfekta.
Till slut blev det så rörigt så jag kunde inte fortsätta.
I min hjärna är det perfekt när allt är rent, snyggt och var sak på sin plats. Gärna vitt lite shabby chic för det är snyggt som tusan.

Jag funderade över det där länge, ändrade första meningen men kunde inte få till något.
Hemma hos mig är det perfekt precis som det är ju. I mitt liv är det ordning i oordningen, det är stökigt och rörigt, det kommer och går folk här hemma, det händer alltid något tokigt, jag vet aldrig om vi blir 4 eller 10 till middagen, jag vet aldrig vad som ska hända i nästa sekund. Bilden under är mitt sängbord just nu. Egentligen är det ett sidebord som är tillverkat i svenskt trä. så fint så.. Lakrits brevid sängen, ja vårat sovrum är inte färdigt.. men det kommer att bli, Snart.. När vi tänkt klart :)

Hallen nere är spacklad till hälften och hälften av det är slipat. det påbörjade jag för några veckor sen och var taggad till tusen. Något allvarligt hände som drog ner mitt humör och bort min energi.. nu orkar jag inte mer så om några veckor till kanske jag får tillbaka energin igen.

Så ser mitt perfekta liv ut! Mina barn är röriga, trötta och ibland energifulla.. Jag är sjuk, trött och ibland pigg, min man arbetar alldeles för mycket.

Jag älskar mitt röriga alldeles perfekta liv!
Hur ser ditt perfekta liv ut?

3 kommentarer:

  1. Perfekt för mig er lugn o ro ordning o reda annars blir det kaos!! I min hjärna!

    Länge sen vi sågssaknar dig

    SvaraRadera
  2. Jag gillar ordning och reda men klarar inte av att ha det :) Reda i oredan är mitt måtto i min kaosliknande vardag.

    SvaraRadera
  3. Ja men det måste ha varit ett år sen snart.. sen vi sågs alltså. saknar dig också ibland! Vi kan väl kanske ta en fika snart. Jag vet att min man saknar din man också ibland :) Jag är ju hemma hela dagarna och du är väl hemma ibland på dagarna också så en fika.. du kanske vill komma och hälsa på i vårat nya hus nån dag :)

    SvaraRadera