torsdag, april 29, 2010

Ett och ett halvt år senare


Har vi äntligen skaffat oss en kökslampa. Så bra känns det. Idag var ghostbusters här. Vi har sjukt många stora stora spindlar på nedervåningen. Sista veckan har jag och smilla sovit i soffan för att jag har fått spindelfobi.

Igår gav jag mig ner för trappan.. jag var ensam hemma och behövde hämta lite saker nere. Jag tog en dusch och efteråt packade jag in en tvättmaskin. Jag gick runt och plockade tvätt...DÅ plötsligt låg den där på golvet i en tröja.. ahhhh jag släppte allt och sprang uppför trappan.. kände mig lugn för att jag kommit upp. Då kommer jag på att jag står faan naken.. helt naken och jag hade verkligen inga kläder uppe som jag kunde ta på mig. Jag Drog runt mig en filt och försökte tänka ut en plan.. kunde jag ringa hit någon som kunde hjälpa mig?? Kunde jag Springa in till någon granne och fråga om jag kunde låna kläder? Jag kunde såklart inte göra någonting utav det här utan var tvungen att gå ner för att hämta kläder.. ihhh.. jag grät och skakade. Usch! till slut had ejag fått på mig lite kläder och var klar.. usch!! När jag hämtat smilla berättade jag för henne.. Observera att Smilla är 5 år.. Hon drog på sig solglasögonen och gick ner. hon tig kläderna och skulle gå in i tvättstugan.. DÅ.. ser jag den.. SPINDELN.. den sitter kvar på samma tröja som den satt på imorse. Jag gallskriker.. pedagogisk som jag är.. Smilla går vidare med tröjan.. Jag skriker ännu högre! -SLÄPP KLÄDERNA; SPINDELN ÄR KVAR! Hon släpper kläderna och jag tar dammsugarslangen och slår slår slår på tröjan.. Spindeln dör inte.. den springer iväg.. Smilla och jag tar kläderna med en sax och lyfter in dom i tvättmaskinen för att starta den sen springer vi upp och går ut. Jag har fått en sån hemsk fobi som jag aldirg förut haft. Idag var en saneringsfirma här som ska återkomma på måndag för att sanera utanför vårat sovrumsfönster och innanför. Innan det talade han om att det var väldigt viktigt att vi i alla små skrymslen tog bort spindelnät.. vi har alltså väldigt många trånga utrymmen.. Men dom måste bort. Jag tänkte efter ca 10 sekunder sen ringde jag cleaninglady.se och beställde en storstädning imorgon. Jag ska visa henne alla mina trånga utrymmen. Rentokil sa att vi har ovanligt rent för att ha så många spindlar.. vi har för rent för att dom ska trivas. Men jag tar det säkra före det osäkra och tar hit en storstädare. sen kommer ghostbusters tilbaka på måndag. Vill ni se hur spindlarna ser ut förresten??? Ok.-.. Här kommer den...

1 kommentar:

  1. Åh fy fasen :O
    Jag får gåshud bara jag tänker på det :O
    Har du tagit det fotot ??
    Hoppas ni blir av med dem, men som min dotter säger: Har man spindlar så finns där inget mögel i alla fall :)
    En klen tröst i eländet !!

    SvaraRadera