torsdag, april 15, 2010

Idag var jag på möte i skolan.



Rektorn, jag Mentor och ett annat föräldrapar var där. Rektorn frågade direkt om mitt mail där jag tahit upp konkreta exempel på vad som hänt. Rektorn tala de om att han har lyssnat och iaktagit länge. han har sett att andré sköter sig i skolan och tar alla sina uppgifter på allvar. han fullföljer alla sina uppdrag, han är skötsam och en schysst kille som självklart gör bus.

Det som händer i skolan nu är absolut inte ok! Han ska ta ett snack med alla lärare som är berörda och jag ska också träffa dom lärarna en och en tillsammans med rektorn och andré.

André och hans kompis ska även ha en eftermiddag med mat och övningar tillsammans med lärarna i en lokal. Jag hoppas att det ska leda till vad vi vill!

Sedan har det varit prat om en studieresa till tjeckien som kanske inte ska bli av men rektorn hade hört talas om klassföräldrarnas jobb som vi gjort det här året. Han tyckte vi kämpat bra med julmarknad och bowling för att föräldrarna ska ta bort glappet mellan oss. Han hade också hört talas om försäljning av blommor som vi pratat om och med den kan vi ordna så klassen kan åka på studieresa och handboll dit utan att föräldrarna behöver betala något. Det finns ju föräldrar som inte har råd och därför är det bra att fixa så alla kan åka. dessutom har dom ju ett år kvar i skolan och då kan sammanhållningen i klassen behövas jobba på så dom kan stå ut sista året och kämpa för bra betyg.
Om vi vuxna ger upp så talar vi ju även om för våra barn att dom kan ge upp...

Imorgon är det äntligen fredag och sen prao i 2 veckor.. ag hoppas hoppas att André ska kunna må bättre nu och att det ska vända.

2 kommentarer:

  1. Tyvär så hade u fel på båda gissningarna :D De var en "dubbel namnring"

    SvaraRadera
  2. Vad skönt med ett givande mötet =) Och det är ju det jag sagt hela tiden André är ju en gokille som hittar på lite bus i bland. =D Ska vi byta killar med varandra? ;-)/V

    SvaraRadera