söndag, juli 26, 2009

19200630 Johan Ludwig johansen Jag provar igen...

Har sett att jag har väldigt många norrmän som besöker min blogg.
Min riktiga Morfar är född i Norge.
Min mamma har träffat honom bara någongång och jag har aldrig träffat honom. mina systrar har träffat honom nångång.

Han var min mormors första kärlek under kriget. Efter kriget åkte han hem och mormor satt kvar i en by utanför sollefteå med min mamma som bebis.
Mormor har ju träffat honom någongång efter det här men inte mycket såklart. Mormor var 18 år när hon födde min mamma. Såklart kan man ju förstå att det var en stor kärlek!

Förmodligen är "morfar" död nu men det kanske finns familj kvar... Mamma kanske har några syskon som vi inte vet om och det kanske finns några kusiner till mig och mina systrar.

Vi har försökt söka efter honom men inte lyckats...

Ni norrmän som bor där.. Har ni några förslag på hur vi kan hitta eventuella släktingar?

Hans namn är Johan Ludwig Johansen, han är född 1920 förmodligen någon gång i Juni. Tror att det kanke kan vara norröver i norge men har inte en aning. Han var med i andra världskriget på slutet och mer vet jag inte. Jag tror att han har varit gift och har andra barn. Eller det är jag nästan säker på.

Finns det någon chans att kunna få lite hjälp av alla er norrmän som läser min blogg?

Det skulle vara roligt att få veta vilken släkt vi har.. var han kommer ifrån, vem han var och annat...

Hur ska jag göra för att få tag på honom? Var ska jag ringa?

Jag har ringt till Skatteverket i Norge och där kan man inget göra med så lite uppgifter, jag har också mailat till Frälsningsarmen men inte fått svar. Det var dom tips Monica gav mig! Tack!

4 kommentarer:

  1. du har du kolla med din mormor om hon har nån gammal adress kvar ? eller nått brev med adress?
    Kanske nått hon aldrig har berättat, förut!
    mera spår ? hoppas isåfall hon berätta och inte tar med sig hemligheter ,du vet under jorden!
    Fråga på i veckan nu säkert har hon nått extra och berätta som ni inte har hört förut,

    SvaraRadera
  2. Men hon har säkert berättat allt för er , så klart! *tänker vidare*

    SvaraRadera
  3. du får laga en grupp på facebook och skicka vidare ;)

    SvaraRadera
  4. Mormor kanske har dom fem sista nummrerna i person nummret? så ligningskontoret kanske kan hjälpa? endå? fråga dom du om råd vart hänvisade dom dig? jag bara brainstormare lite för mig själv;)
    Men antagligen har ju mormor berättat allt hon vet eller hur!
    Så det är bara dumma förslag jag kommer med faktiskt!
    *sorry*
    dumma Monica

    SvaraRadera