torsdag, juli 16, 2009

Nu kan bajset förbjudas!


Så stod det på första sidan i vår lokaltidning den här veckan. Jag läste det när jag tog in tidningen och hade inte tid att läsa mer. Tänkte och tänkte på det där. Vad för bajs? Människobajs? Ska det sitta nån sensor i alla toaletter som känner av om man bajsar och sen står farbror polisen utanför en dag - jaha damen, vi har noterat 4 bajsningar dom senaste 2 dagarna från ditt hus, 2 uppe och 2 nere. Eller var det fågelbajs dom menade? Alla fåglar som bajsar på offentlig plats får blöja? Eller var det kanske hundar? Hundar måste genast sluta bajsa ute. Alla hundägare måste skaffa en låda till hundarna. Eller kan dom mena katter? Jag funderade över det där och tankarna vandrade iväg. Till slut var jag tvungen att läsa. Det handlade såklart om båtar. Man får inte tömma toaletterna från båtar rakt ut i vattnet. Va Faan tänkte jag. Gör folk så? Usch. Nu vågar jag aldrig bada i havet igen.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att ni får en härlig och trevligt på Fjäderholmarna. Kram

    SvaraRadera
  2. Men du bajsar väl ändå inte, så det skulle ju ändå inte drabba dig...

    Håller dock med att det är äckligt med bajset i havet.

    SvaraRadera