tisdag, januari 27, 2009

Så skönt med en tisdag kväll..


Imorgon är det onsdag och sen är veckan slut.. Skönt skönt skönt!
På fredag ska vi till våra vänner Monica och Magnus och fira Malene som fyller 14 år, det ska bli jättekul! På lördag är det dans för Smilla och sen är det målning i sovrum och städning.
Jag jobbar som kock men är så sjukt dålig på att rensa min egen kyl.. Just nu är kylen fylld av gammal mat och om jag bara låter den stå kvar kanske den går ut själv eller dammar bort snart, vad tror ni?
Nu har vi iaf bestämt att vårat sovrum blir Silver/svart randig tapet vid sängen och sen svarta väggar och piffa upp allt med färger. Visst är det väl härligt när man får göra om lite :)
Sen kanske vi porrar till allt med en skön heltäckningsmatta i nån skön färg.. Det låter väl bra :)
Idag har varit en riktig skitdag på jobbet :( Först blandade jag färs till 200 pannbiffar formade och stekte alla, till det hade jag potatismos, gräddsås och som vanligt 5 olika sorters sallad till barnen. Idag kommer då Servera, Arla och Isacsson med alla mina varor också så det var verkligen fullt upp hela dan.
Ibland stannar jag bara upp, tittar på skiten och undrar varför jag lagar all mat från grunden.. varför köper jag inte halvfabrikat så hade det varit enklare. Efter lunchen när barnen ätit förstår jag varför.. Då kommer dom springades och talar om hur god maten var, kramas och pratar.. då fattar jag varför jag gör det :)
När jag sen går tillbaka till mitt kök tänker jag på alla bakterier barnen snorat och hostat ner mig med nu när dom kramats.. sen nyser jag och tänker att nu blir jag nog sjuk snart :)

1 kommentar:

  1. 200 biffar gör jag kanske under en 5 års period. Om det då är 365 dagar på ett år .. ett x antal skoldagar och ett y antal köttfärsbiffar dagar.. hur många gör du då på 5 år? Nu har jag blivit kvantfysiker och tänkte dra kvadratroten ur något men vad?? Älskar ord som jag inte vet vad dom betyder.. och formler som man kan flasha med.. ha ha ha/V

    SvaraRadera