onsdag, november 18, 2009

Fick ett sms från vasaloppet.


Hej Maria!
Snart landar inbjudan till årets Vasaloppsmässa 28-29 nov. i din brevlåda. Håll utkik! Mvh Vasaloppet och Stadium så stod det. Roligt. Måste förresten berätta om en kär vän som ringde igår. Hon ska börja om sitt liv. Hon är över 50 men känner nu att det är dax att förändra. Hon ska byta möbler. Mattor. Gardiner m.m. Därför ringde hon mig för hon vill ha hjälp. Hon vill att jag köper nya fina tröjor till henne. Javisst sa jag, självklart. Då berättade hon vad hon ville ha, 10-20 fina långarmade tröjor inte collage och dom får kosta 10-20 kr styck. Haha verkas som jag tagit på mig ett omöjligt uppdrag haha. Men ska hon förändras så får jag väl fixa det. Soffa och mattor vill hon att jag fixar också. Klart jag ska hjälpa henne men tröjorna blir svårt. Skön inställning iaf tycker jag! :)

3 kommentarer:

  1. Jag fick också det där sms:et. Kändes mycket märkligt.

    SvaraRadera
  2. Hejsan ! Vad trevligt att du hittade min blogg. Jag har psoriasis och fick ledsjukdomen psoriasis artrit strax efter psoriasisen bröt ut. Har haft ledesjukdomen i 7 år nu utan något bra resultat på mediciner. Jag har gått igenom dom flesta mediciner nu. Och vissa har gett mig fruktansvärda biverkningar och dom flesta hjälper inte alls. I och med det vart jag sjukpensionär. Sju jävliga år och fler återstår....

    SvaraRadera
  3. Tjosan!
    Värken är hopplös ibland, det ilar i hela kroppen samt värk och ömmande leder. Äter mycket citodon. Har en del förändringar på skelettet i händer och fötter, har fått tömma mina knän på ledvätska massor av gånger så dom börjar ta stryk nu också.

    Jag har provat klorosinfosfat (malariamedicin) methotrexat, humira, enbrel, salasyorin, Remicade.Alla dom var verkningslösa. Methotraxate mådde jag så illa av att jag inte forsatte med den samt att den hjälpte inte. Remicade var som vatten i mina ådror. Den enda medicin jag inte fått biverkningar av och inte gjort det värre är Enbrel. Provade även arava som faktiskt tog bort inflammationen i lederna men hua vilka biverkningar jag hade.

    Just nu står jag på Sandimmun och Orencia (dropp) Men får biverkningar av Orencian samt attd en inte har hjälpt så nu tog jag ett beslut att sluta med Orencia. Läkaren har inget annat att komma med och jag är trött på att vara labbråtta så jag vill återgå till Enbrel och ta en paus från detta labbde så får vi se om det kommer något nytt senare. Men min läkare var inge pigg på det så nu måste jag bråka om det också...

    SvaraRadera