onsdag, november 18, 2009

Kompisar


Ställer väl upp för varann och hjälper varann? Jag hoppas att andré gör det och tror att han alltid gör det. Eftersom jag inte vet annat så tror jag det. Men andré har kompisar (vill förtydliga att det här gäller killkompisar) som aldrig följer me honom. Idag skulle han till stan för att köpa papper och pennor men ingen vill följa me. Han brukar vad jag vet följa med när någon ska handla eller fixa. Det här är inte första gången det händer. Min kille är vad jag vet just nu inne i en väldigt bra period då jag är mycket stolt över honom. Hoppas han inte blir utnyttjad. Gu va man som mamma tänker mycket. Jag ska smart byta adress förresten. Vill ni ha nya så säg till. Byter imorgon.

10 kommentarer:

  1. Jag vill med, om det är en ny blogg!

    SvaraRadera
  2. Jag vill ha din nya bloggadress! Vill ju veta vad som händer i ditt liv. Meila den till mig! kram Cissi

    SvaraRadera
  3. Helt ok att du frågar. Man känner sig ganska ensam och tror att man är ensam om sina problem och på läkarna låter det alltid som om alla andra blir så mycket bättre än du själv. Och jag ser att dom använder samma mönster av mediciner mot dig som dom gjort på mig. Det som är grejen är att man ska inte ta några biverkningar om det inte är en liten så man står ut och att man blir mycket bättre.

    Min uppfattning är att läkarna har ingen större aning, så mitt råd är att inte lita helt blint på läkarna. Så länge dom hr nån form av medicin att erbjuda låter det bra men när det börjar sina blir det annat klang i skällan så var med och se till att du får ALL info om medicinerna innan du tar dom och att du får vara med om att besluta och vad du är villig att utsätta dig för.

    Klart att det finns en risk att bli beroende men har man smärta och måste ta citodon anser jag att det är inte ett stort problem utan blir man smärtfri finns det hjälp att få att bli av med tex citodon beroende. Jag har ätit citodon i flera år nu och klart man är beroende men inte som en knarkare så var inte orolig för det.

    Nja det går väl lite i perioder men för mig handlar det om jävligt och mindre jävligt, aldrig att jag har en period där jag är inflammatorisk fri i lederna.

    Jag har inte helelr nån runt omkrin mig som ha nått liknande och vännerna är få och så jättesocial är jag väl inte. Det är svårt.

    Men tycker det är kul att du hittade mig och nu kanske vi kan hjälpa varandra och fråga och få lite råd av varandra. Bättre med två huvuden och erfarenheter.

    Jag är 36 år och har en son på 13 och är gift sen 13 år tillbaka (ja jag var gravid när jag gifte mig). Vi båda är sjukpensionärer.

    SvaraRadera
  4. jag skulle kunna ha följt med André

    SvaraRadera
  5. Det är väl självklart att jag vill ha din nya ; ). jag går in varje morgon o tittar in här kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. Ge mig din nya adress gumman :)

    SvaraRadera