måndag, november 30, 2009

Orkar inte


Hemma hos mig är ett enda stort kaos. Saker ligger överallt. Kläder ligger tvättade i korgar på 4 olika ställen i huset. Påsar med för små kläder står utspridda över hela huset. Jag ställer saker i skåpen på sin plats. Nästa gång står dom inte där längre. Jag försöker hålla lite ordning men orkar inte. Jag vill att var sak ska ha sin plus men ingen annan lägger något på sin plats utan ställer där det får plats. Jag blir galen i mitt huvud när det blir såhär. Ingen lyssnar utan alla försöker hjälpa till men bara efter att jag sagt till. Jag orkar snart inte mer. Just nu är ett enda stort kaos och jag mår skit av det. Jag orkar dessutom inte göra särskilt mycket eftersom jag då får ont som faan och mår dåligt av det. Vad ska jag göra? Måste städa och ordna nu. Vill inte behöva vara den som alltid måste säga vad vi ska göra och när. Vill inte behöva vara den som alltid säger vad och hur saker ska våra men om jag inte gör det händer ingenting. Det är därför vårat hem förfallit nu för jag har inte talat om för killarna i min familj vad vi ska göra. Saknar någon som tar initiativ. Saknar någon som överraskas mig. Saknar någon som gör något utan att jag talar om vad. Vill inte alltid behöva hitta på själv. Vill bli överraskad. Jag älskar killarna i min familj och vill inte våra utan dom för allt i världen men lite initiativ saknas.

1 kommentar:

  1. men du skit i städningen , ta en kvadrat i taget! sen andres kläder lägger du på hans säng, Manges på han så måste dom ta det , köp en hög galgar om ni inte har det så kan du hänga direkt lättare , eller har ni fullt i garderoben?
    Nu ska jag åka lämna en grei till Malla ! Men jag kommer forbi och kolla dig sen ( vet ej när) dätt igång nu ;) pok

    SvaraRadera