måndag, november 02, 2009

Skön måndagmorgon


Tack alla för bra svar på samvetsfrågan! Visst är det spännande att se vad andra tycker om saker? Spännande att vi tycker så olika men ändå lika? Alla har ju rätt i sina tankar. Alla vi känner våra barn bäst. Det är ju ändå till slut mamma eller pappa som barnen/ungdomarna vänder sig till. Jag tror på att vara rak och ärlig, sanningen vinner alltid i slutet. Alla vill vi våra barn det bästa. Jag vill verkligen veta vad mitt/mina barn gör direkt. Om man undanhåller saker för mig vad det gäller mitt barn så har man förlorat mig sen. Såklart betyder inte det mycket för många men jag vill ju bara hjälpa mina barn då dom kanske har en jobbig period. Jag och andré har kommit varann närmare på slutet och jag får veta mer. André berättar heller inte saker för mig som han vet att jag får problem av att veta. Han skulle aldrig skvallra på en kompis även om han visste att jag inte skulle gå till föräldern. Jag tror att vi alla gör vad vi anser oss tycka är rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar