tisdag, juli 12, 2011

Jag bara undrar..

Imorse vid 9 ringde min man. Han var på väg från SÖS och tillbaka till jobbet. Sean 3 inatt hade hans hjärta slagit i 200 och han hade varit år och mått illa. När han väl började jobba så gick det bara inte. Han åkte in till sös. Lika fort som problemet kom slutade det efter någon timme på akuten. Det här är då inte första gången det händer. Jag har flera gånger tagit upp att vi måste se över vår livssitaution. Var ligger den inre stressen? Är det hemmet och familjen eller är det jobbet som är boven? Eller kanske allting? Känslan av att inte orka med, att inte kunna vara överallt?

Vet inte hur jag ska få honom att förstå. Jag är beredd att sälja huset för att gå vidare med en bostadsrätt eller hyreslägenhet tills vi har tid och ork med ett hus. För min del skulle vi kunna bo i tält, bara jag får vara nära mina barn och min man.

Ikväll måste jag försöka prata med honom, få honom att förstå allvaret i det. Nästa gång kanske det inte går över..

Jag vill ha min man kvar...

3 kommentarer:

  1. låter allvarligt, hjärtat ska han va rädd om . Tog dom EKG?

    SvaraRadera
  2. Ja dom tog EKG men hittade inget fel. Sen gick det ju över och då sa dom att nästa gång ska han prova att nysa.. Jaa du. Stresshjärta tror jag. Att hjärtat kommer i olag liksom. Min farbror har haft samma och för honom blev det bara värre. Fast nu har jag bestämt att jag ska bara låta honom vara så han slipper känna tvång att göra saker hemma iaf. Så han inte behöver känna att han har massa saker som hänger över honom. Jag gör istället saker innan han kommer hem så han slipper se och känna att det är ett måste liksom. Vi struntar i Sollefteå också. Då blir det riktig semester utan massa farande och flängande tänker jag. Då ska det nog bli bra. Hoppas jag. Försöka avlasta honom så mycket som möjlgit här hemma. / Maria

    SvaraRadera
  3. Tänkte samma var hemma ta det lungt och bara vara inte masse måsten! Hälsan går först

    SvaraRadera