lördag, juli 09, 2011

Om att vara gift


Jag är gift med mannen i mitt liv! Han som jag var kär i i skolan och som funnits i mina tankar sedan dess. Vi är själsfränder jag och min man. Vi hör ihop, så är det bara.

Men just nu är jag lite irriterad.. Varför köpte vi hus? Min man är gift med sitt arbete och jag har en sjukdom som ger mig ständig värk och gör att jag har svårt att röra mina fingrar och fötter normalt. Vem ska då fixa huset?

Vårat nya torkskåp har stått ute i 3 veckor nu, det gamla står på baksidan och det nya på framsidan. Imorgon ska jag ta itu med det och själv bära in det förbannade torkskåpet och sedan åka till tippen med det gamla.

Min man arbetar så otroligt mycket så när han väl är ledig umgås han först och främst med sin dotter som vill vara med honom jämt helst, det är absolut självklart. Han ska vara med sin dotter så mycket det bara går för det behöver dom båda. Efter det är han så trött efter att ha jobbat så mycket och han behöver vila till nästa veckas jobb. Så då tar jag alltså hand om allt här hemma, vilket innebär att mycket inte blir gjort eftersom jag bara kan göra lite saker om dan..

Imorgon ska jag göra ett ryck och sätta André och smilla i arbete, mina barn, dom är så otroligt duktiga och gör allt man säger till dom och hjälper mig med allt jag behöver eftersom dom känner att jag får dåligt samvete och mår dåligt över allt jag inte orkar med. Imorgon ska vi klippa gräs, rensa ogräs, byta plats på torkskåp och flytta in det nya. Vi ska fixa det som behövs ute så får vi ta insidan en annan dag.

Imorgon är det dax att ta tag i skiten här ute. Det är ju roligt bara man orkar med liksom men jag orkar ju bara lite om dan för att inte bli liggande i flera dagar. Min man.. ja han jobbar imorgon.
Jag måste försöka planera semestern också, vad ska vi göra, när ska vi åka, hur ska vi åka, var har vi råd att åka.. ja alla dom frågorna ni vet. Det ska jag sätta mig med nu i veckan som kommer.

Jag var tvungen att förklara lite varför allt förfaller hos oss om ni har undrat.. Just nu skulle jag kunna sälja och istället hyra en lägenhet. Där fixar värden det som behöver ordnas. Samtidigt som det är ju underbart att bo såhär. Men kanske är våran situation inte gjord för att bo i hus fast hjärtat skriker HUS!

Nej vi får se vad som händer, men att ensam försöka styra det här skeppet i hamn går inte. Hallen tyog mig 2 månader att spackla, slipa och måla, det gjorde jag på dagar och kvällar utspritt för att inte bli liggande.

Jaja.. nog om det nu! Imorgon är det städdag på gården för mig och mina kids!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar