lördag, juli 16, 2011

Mange mår bra nu!


Ja, nu mår han bra igen men vi måste ju ändå ta det lugnt så han får ha en riktig semester och må bra. Ingen stress utan bara avkoppling, inga måsten utan bara vila. Ja så är det nu här hemma. Jag vill inte att han ska få tillbaka dom problemen igen. Jag vill att min man ska må bra och ha det bra.
Åh andra sidan så gör jag ju alltid det. Jag lagar mat, Mange tar hand om disken alla dagar annars men det behöver han inte nu, han får sitta kvar och läsa tidningen och jag tar även disken. Annars är det inte så mycket skillnad mot innan han fick problem. Jag är som en 50 tals hustru. Jag gör allt jag hinner med och orkar pga min värk, min kropp och mina leder. Jag packade och flyttade över alla saker själv när vi flyttade. Jag åkte till soptippen med alla saker vi skulle slänga. Jag flyttade alla saker med min bil. sista sakerna tog jag flyttbil till i 2 timmar annars flyttade jag allt. Jag stod med middagen klar kl 17.30 varje dag. Jag tar alltid hand om tvätten hemma. Jag har inte ritkigt orkat packa upp allting hemma sedan vi flyttade in men jag gör det nu i den takt jag orkar och hinner. Jag tar en kartong i taget och samtidigt rensar jag igenom och slänger och städar varje rum jag ställer in saker i, ett efter ett. Middan på bordet 17.30. Jag hämtar och lämnar barnen och tar hand om alla läkarbeök, medicineringar, möten i skola, med föräldrar, och alla andra möten vi haft, operationer m.m. med barnen.
Jag försöker städa lite eftersom som jag orkar och hinner med. Jag tar hand om barnen nu i sommar då dom har sommarlov, ringer kompisar, tar hit kompisar, skjutsar till kompisar, hämtar, skjutsar till bad, är ute och cyklar och roar. Jag ser till att Smilla stimuleras ordentligt så hon kan somna gott på kvällen.
Jag slipade, spacklade och målade hallen nere. Middag på bordet 17.30. Jag betalar alla räkningar och tar hand om bank, lån, jag sålde förra huset, hade visningar fotografering, kontakten med mäklare och allt.
Nu är det dax att plocka körsbären innan dom ramlar, jag ska göra det och sen köra till mamma för att hon ska få koka god saft.
Jag ser till att hemmet fungerar med andra ord, jag är kugghjulet i den här familjen. Så jaa.. Mange har fortfarande lugn och ro!

Jag kör absolut inte slut på honom. Jag vet att han arbetar mycket och behöver vila, skulle han inte få göra det skulle han inte hinna träffa Smilla. Efter jobbet är det viktigt för mig att Smilla får vara med sin pappa. Ibland ser jag på honom att det inte passar honom för att han är trött och behöver lite egen tid, då gör jag och smilla något roligt!

Nu hoppas jag bara att det lugnar ned sig på hans jobb! För här hemma är det lugnt fortfarande. Till hösten ska jag börja plugga och jobba, hoppas att jag orkar fortsätta såhär då...

2 kommentarer:

  1. Du gör det bra, Maria! :)) En stor eloge till dig <3 Kramar från oss

    SvaraRadera
  2. Varför gör du allting undrar jag ? Nog borde man väl kunna jobba och ändå kunna hjälpa till hemma tycker jag. Men visst, om du gillar det, så är det väl inget fel i det. Men även den starkaste måste få vila ibland. Vad händer den dagen DU själv går in i väggen ? Kram !

    SvaraRadera