onsdag, december 30, 2009

Bubbel och vin och en flaska bubbel vin.


Det får det bli imorgon. Bubbel till alla och vin till mig och mange. Maten ska jag snart sätta igång med lite smått.

Nyår kom alldeles för fort här? Bara en vecka emellan. Normalt brukar jag hinna med men iår hinner jag inte alls med. Känslorna stannar liksom kvar. Konstigt.

André verkar som han ska iväg ändå imorgonkväll. Konstigt.
Vad ska dom göra ute mitt i natten?
Ja jag ska vara nykter iaf och kolla av läget. Det är så konstigt här i nacka förstår ni. Föräldrar ringer inte varann om dom vet att en annan unge röker eller super.

Här i nacka skiter man i det och talar inte om för andra föräldrar om dom vet att den ungen ska göra något dumt. Nej förstår ni, här i nacka tror dom visst att man inte vill veta.
Dom tror att det är ok att 14 åringar blir packade. Alla utom deras unge såklart. Dom ringer inte hem oavsett om dom känner föräldrarna eller inte.

Sånt gör mig så jävla förbannad. Vem ger andra rätt att hålla inne den informationen om min son, att svika mig på det sättet? Nej dom som inte berättar kan dra åt helvete! Så gör man inte.

Dom gör ett större brott en ungen som dricker tycker jag. Att man som vuxen kan sitta på info utan att berätta för föräldern nej det är galet.

Tänk om det skulle gå illa och man inte berätta. Det skulle jag inte klara av. Nej ett liv vill jag inte ha på mitt samvete, hellre berättar jag.

Hur gör ni? Skulle ni kunna vara tysta? Sanningen kommer ju alltid fram att ni visste.
Sanningen vinner ju alltid liksom. Hur gör ni?

3 kommentarer:

  1. Självklart ska man inte hålla tyst om nå't så'nt, som du säger skulle man få reda på att någon hade hänt som man kunde ha förhindrat hur skulle man känna då ?? Bättre att ringa föräldrarna, sen hur de tar det är en annan sak. Då har man i alla fall gjort det man kunnat !!

    SvaraRadera
  2. Du vet vad jag tycker =) Du är min absoluta favvo. Kan jag få ingå i din släkt på någotvis? Eller jag räknar mig som syster till dig faktiskt ;-) vad så skönt att prata med dig. Det var som jag pratade med dig igår.. inga krusseduller eller något konstigt. Kommer du ihåg när vi var på saltkråkan ( norröra va?)
    Du var brun som en pepparkaka... men du blir ju så där snyggt brun. Oliv färgad. Jag var jättebrun efter våran.. host öl frukost på bryggan. flagade en del.. men glömmer det aldrig. =)/vea

    SvaraRadera
  3. jag skulle inte hålla tyst ! om jag visste ,men S mamma har ju reagerade i alla fall!
    Kom han hem full i går eller?
    Hur gör du själv?
    Svårt det där för med M (kille)va fasen heter han till efternamn?där visste jag ju 1 gång men gjorde inget han var nästan NYKTER och hans föräldrar bryr sig inte tydligen ,men hade det varit en nära nära kompis till Min dotter kanske jag gjort på annat sett för då hade jag haft en annan kontakt!
    Jag kan känna just där att det endå inte spelar roll om jag inte får positivt gensvar av föräldrarna! Då er det ingen idé att lägga ner krut!
    Sen vet jag nu att M har provat och smakar fortf Jag tycker det inte är okej och vill därför att hon sover hemma eller hos nån kompis som jag pratar med föräldrarna och jag vet att det är bra ! Men jag pratar om det ofta också med hennes vänner att om det är nått RING mig !!
    Och det vet M också att hon kan!

    SvaraRadera