söndag, december 13, 2009

Snö


Igår kom det lite snö. Smilla sprang ut och gjorde snöbollar och lekte i snön. Så mysigt. Förut var snön så självklar, nu får man hoppas att man får se lite. Jag är en drömmare och som drömmare hoppas man och vill gärna men man inser också att vi nog inte får någon snö. Jag hoppas fortfarande på snön. Jag tänker varje kväll att kanske imorgon. Att kunna drömma och hoppas men ändå vara medveten om hur det är tror jag är viktigt. Att inte vara så vuxen hela tiden utan att våga vara barnslig hör till att våra vuxen. Att kunna ha hoppet kvar gör att jag mår bra. Alla människor är så olika och att acceptera det är ett måste för att ha vänner. Att förstå att andra människor tänker och tycker olika, det är spännande. Att alla är olika är så bra. Tänk om alla människor vore drömmare eller realister. Oj va världen skulle våra tokig. Att inte döda drömmar för en drömmare är viktigt och att inte låta en realist förklara är dumt. Ja vad vill jag ha sagt med du här? Ja, jag vet inte riktigt. Mer än att jag fortfarandee hoppas på och tror att det smart kommer massor av snö och sen kommer vara -4 grader fram till mars. Lyssna på andra människor och ta till er vad dom säger så lyssnar dom också på er. Ingen vill lyssna på någon som aldrig lyssnar på andra. Människor som ser ner på andra sitter till slut med falska vänner. Men herregud vad jag bubblar. Nu ska jag städa undan här. Smilla ska ha bakdag med sina kompisar kl 12 och sen är det kalas 14.30. Fullt upp hela dan alltså. Sen kommer m hem och jag ska pyssla om honom lite. Ni vet vad anna anka säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar