fredag, december 11, 2009

Vill ni veta en hemlis???



I min familj har vi exakt lika lite pengar som alla andra.. Högre inkomst men även högre boende, bilar resor till andrés pappa.. ensamma att betala kläder m.m. för andré.. Lika dyr mat som alla andra..
Alltså lägre inkomst= lägre utgifter
Högre inkomst= högre utgifter

Maria Sjukskriven = -5,5 tusen i månaden

Däremot.. vi i min familj kanske prioriterar annorlunda..

Summan av kardemumman är att vi har lika lite pengar som alla andra. Vi får skramla och gneta hela tiden..

Visst får väl ni andra det också eller är det bara vi som är såhär fattiga?

4 kommentarer:

  1. Spar o gnäter vet jag inte ,men jag lever efter det jag har !

    Jo mindre penger jag har jo mindre slösar jag , mera pengar jag har ju mer bränner, jag!
    Magnus är den som spar och är mäst duktig!
    Om vi bor billigt vet jag inte ,6500 +++ tycker jag inte r så billigt !

    Men en sak som jag måste kommentera nu ;) hur fasen kan du ha sjukskriven 5,5 tusen?
    Låter som du då har en lön på 10,000?
    12,000?

    Ha så trevligt på Lucia, jag åker till Ikea och köper ett bort för 199kr ;) hahaha

    Monica

    SvaraRadera
  2. hahha ok då fattar jag undrade just ;) bordet *
    blev ?? hmmmm kan inte bestämma mig men skönt att bli av med det gamla i alla fall!!


    *Lär nog byta ut det snart

    SvaraRadera
  3. Kan inte heller påstå att vi måste snåla MEN vi måste hela tiden tänka på var vi gör med pengarna. Man kan inte bara spendera hur som helst. Å andra sidan har vi tillräckligt för att kunna bo för drygt 8000 i månaden och att fortsätta spara lite pengar till pension och sånt. Men hade vi fått betalt för alla faktiska timmar som vi arbetar (som normalt anställda människor får) så hade ju inkomsterna varit betydligt bättre. Men det är ju också alltid ett moment 22 för både företagsledare och för studenter...
    *längtar tills jag får ett normalt arbete, med en vettig inkomst* =)

    SvaraRadera
  4. Jo du. Vi bor ju förbaskat billigt, men med hus, två tonåringar och en arbetslös make är det helt klart kännbart. Man får snåla gneta och jag HATAR det! Sedan tjänar man ju som man gör som undersköterska.

    SvaraRadera