tisdag, december 01, 2009

Sjöpolisen stoppade mig idag.


Jag var inte ute på sjön och jag satt absolut inte i någon båt. Jag skulle åka till ica maxi och handla. Åkte i min alldeles nya fina bil och trallade på någon liten trudilutt och där stod dom plötsligt. Dom vinkade in mig och jag stannade. - hej jag kommer från sjöpolisen sa han. - va? Sa jag. Sen började jag skratta och kunde inte sluta. Haha. Ser det ut som jag sitter i en båt? Då förklaras denna polis att det har inte kunnat stoppas så många båtar i sommar på sjön och nu måste dom fylla sin kvot på blåsningar därför stod dom i skuru och stoppade mig och några till. Löjligt sa jag åt den där polisen. Kan man inte se läget? Måste man följa antalet som är satt? Ja sa farbror polis. Tyvärr. Jag blåste såklart grönt. Frågade om han ville se körkort men det behövde han verkligen inte. Jaaa det är dagens polis. Jag tog min picasso och gled vidare på vågorna och trallade på min melodi. Skrattade gjorde jag också. En sjöman älskar havets våg tralalala.

3 kommentarer:

  1. hahaha va roligt synd man inte var med kunde jag också blåst haha;) så fick han 2 för en liksom

    SvaraRadera
  2. Hahaha, riktigt klockrent!!

    SvaraRadera