torsdag, december 17, 2009

Underbara snö..


Vilken tur att vi har lite snö nu, eller ganska mycket faktiskt. Stormar gör det också. Inatt åskade och blixtrade det här också.. Det var konstigt.

Tänk va alla människor lägger energin på fel saker.. alltid ska det gnällas på vädret, något vi absolut inte kan styra över.. Det är för varmt, för kallt, för regningt, för blåsigt, för mycket snö, för blött.. Ja alltid är det något. Alla människor och även media.. lustigt, det enda vi inte kan styra över är vädret.

Idag är det skolavslutning för andré.. det är välbehövligt. Det avslutas alltid med en julmarknad på kvällen som är så mysig, klasserna säljer saker och rektorn håller tal. Iår är det jag som tar hand om Andrés klass julbord. dom andra klassföräldrarna är upptagna eller lediga. Håll tummarna för att det går.. dom är iof några 14 åringar som ska fixa och trixa så förhoppningsvis behöver jag och Smilla bara stå brevid och vara till hjälp ibland.

Det blir en prövning iaf.. jag, en klass med 14 åringar och en smilla.. smilla ska vara med tills mange kommer runt 17.30-18 någongång sen är det bara städningen kvar. Jag hoppas ungarna ska sälja massor!! dom är det enda bordet som säljer Muffins så kanske att dom får sälja många :)

3 kommentarer:

  1. Hoppas allt går bra på julmarknaden =)
    Mycket går att styra idag men inte vädret, ganska häftigt faktiskt !!
    Hoppas du får en jättebra dag =)

    SvaraRadera
  2. hoppas ni får sälja mycket och inte snöar igen ;)
    Lycka till!!
    Om du menar att jag gnäller på snön är det fel, jag bara säger att nu tycker jag det er nog!;)

    SvaraRadera
  3. Jag älskar snön!

    Jag har längtat varje vinter, hoppats varje jul. Nu är jag glad och nöjd!

    Jag hörde också åskan. Men trodde jag blivit full eller typ. Jag har aldrig varit med om att det åskar när det snöar. Aldrig! Konstigt och spännande!

    Man får va glad att det inte var 2012 som blev verklighet då!?

    Lycka till i kväll!

    Du är skitduktig som bakat muffins till alla ungarna! ;-)

    Pok

    Malladrarpåsigmycketkläderbralla

    SvaraRadera