onsdag, februari 25, 2009

Arbete arbete arbete


Herregud.. varför måste vi göra det för att få pengar?
Varför kan det inte bara vara utdelning 1 gång per månad?
Vinter och höst, ja då borde man inte behöva arbeta.. inte sommar heller förresten, och våren ja då ska man ju njuta av vårsolen.

semester 5 veckor.. per år och sen jobba resten av året.. hur ska man orka liksom?
Egentligen trivs jag ju med mitt jobb men nu när jag inte riktigt kan utföra hela mitt arbete och inte vet om jag nånsin kommer att göra det på heltid igen eller om jag kanske måste byta yrke.. ja då är det inte roligt längre.. Jobbar några timmar om dan för att sedan ha så ont ont ont och vara svullen.. Nej, då är det inte roligt längre. Vad ska jag göra resten av mitt liv om jag inte kan arbeta med min hand längre? Kock är ju det yrke jag kan liksom..

Idag ska jag ringa min frisör iaf och få en ny tid..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar