lördag, februari 21, 2009

Lördag morgon


Nu kan ni se .här hur jobbigt Mange har det varje morgon, vakna med en rufsig morgonsur, trött maria. Jaa det är inte lätt. Därför ligger han kvar en timme till efter mig. Inte så svårt förstås eftersom ja.g kliver upp typ 6 på morgonen. Vill njuta av timmen på morgonen utan barn. Konstigt det där... Man ser alltid i filmer, tidningar att familjen vaknar, ligger kvar i sängen med alla barnen, rent och fint är det. Dom busar och njuter av tillvaron. Pappan går upp med ett barn och gör frukost, alla är fina med bländvita leenden. Sen kommer mamma och andra barnet. Dom skrattar, pussas , busar, planerar dagen allt är så bra. Jag trodde det skulle bli så när jag skaffade barn. Så är det inte här hemma. Ska berätta sen hur vi har det. Jag känner mig lurad, jag har inte fått ett bländvitt leende och bra morgonhumör.

5 kommentarer:

  1. ja visst är det skönt att vara själv på morgon, jag kliver upp halv sex bara för att få duscha och sitta en stnd själv på morgon helt underbart :-) och ja jag undra oxå varför det inte är så hemma hos oss???

    SvaraRadera
  2. Men helt seriöst. Lugnt och skönt utan barn i all ära, men va fan 6 på morgonen på en lördag är det verkligen värt det???
    //Helgen är helig i min säng fram till 9 minst!
    Mohahahaha

    SvaraRadera
  3. Å jag sover til 12 justnu er jag uppe o kissar,vi ses sen.ev blir jag inte så lenge måste hem till grannen,berättar sen,kram

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Kul att du "tittade in" hos mig!
    Jag har rätt många bilder på mössorna i bloggen, men jag har lagt ut några till idag.

    Jag har nästan alla mina mössor på min facebook sida.

    SvaraRadera
  5. Hhmm, osis ni har! :P *skojja* Här har det nog blivit så, inte för min man då, men men...haha Jag och Felicia kvittrar som fåglar :)) Kanske inte så roligt för vissa morgonsura i vårt hem..haha Men jag håller tummen för att det ändras en vacker dag ;)) Hoppas kan man jue alltid... Kan jue bli så hos er med...nån gång! ;))

    Hoppas ni får en skojj dag! :)
    Kram kram från fam. Wendtland

    SvaraRadera