söndag, augusti 23, 2009

23 augusti 1995



Efter att dom senaste veckorna haft det besvärligt låg jag nu där full av förväntan och kärlek till det lilla livet i min mage.
Vi båda bara väntade och väntade. Till slut var det vår tur. Jag rullades in i salen.. fick mediciner och bedövning. Efter en stund hördes ett sluuurp.. sen ett skrik.. Det var min son. Min lilla kille.
Från och med då hade mitt liv förändrats för alltid. Jag fick se pyret, han var det minsta vackraste jag sett någon gång. 2924 g och 47 cm. Såå liten. Så söt. Massor av mörkt hår på huvudet och så snäll. Sköterskorna på BB sa hela tiden att du skulle bli snyggast i stan. Vi låg kvar på sjukhuset i 7 dagar. Jag tittade ner i dom andra små burarna som föräldrar drog runt på där inne, dom andra hade inga bebisar.. dom hade stora barn. Ingen hade en så söt bebis som jag.
Vi låg ofta på sängen, du tyckte om att ligga nära när du inte åt. Vi låg ofta så.. Jag kände att det var du och jag nu. När vi kom hem efter 7 dagar var det vi!
Jag trodde inte man kunde ha så mycket kärlek till någon som jag hade till dig. En kärlek som ingen som inte fött barn kan föreställa sig.

Nu har det gått 14 år och vägen har inte varit rak direkt. Dom jobbigaste åren var när du bodde hos din pappa. Till slut kom du tillbaka till mig, då var det perfekt igen. Vi var hela igen liksom.

Nu idag är jag fortfarande lika stolt över dig! Det är fortfarande du och jag. Du är smart och full av empati.. en kille man måste älska liksom.

Grattis på din 14 års dag!!!

Jag var så stolt! Du min kille ska erövraa varlden tänkte jag eller jag visste det.

5 kommentarer:

  1. Grattiss *Andre på 14 års dag!! ;)

    SvaraRadera
  2. Hälsa massa grttis från oss i linköping :-)

    SvaraRadera
  3. Ja det är verkligen fint här, man tänker inte på det igentligen så mycket , men när man åker iväg och kommer hem så ser man hur fint det är!

    Okej är du möjligt vis släkt med forslöfarna i byn då? det finns ju en hel del med folk som heter forslöf.

    Min syskon är födda 68, 71, 73, 79 och jag då 81! Vi är fem tjejer=)

    MIn pappa är född 43 han kanske känner till din mamma det skiljer ju bara 2 år.
    Jaa vi gillar 50-60 talet hur coolt som hellst, vår dotter Lova älskar "raggarbilar".

    Reumatiskt inte kul kan jag tänka mig,besvärligt!
    jag jobbar inom vården , hemtjänst och det är ganska kul, väldigt varierande, men nu har jag gått hemma över 1 år med sonen, men den 1 septemer börjar jag jobba igen.Nä nu är det bara att ladda inför tårtkalaset=) Har du två barn?

    SvaraRadera
  4. du har så rätt maria vilken fin och artig son du har

    SvaraRadera