tisdag, augusti 11, 2009

Molnigt


Och blåser men ändå varmt. Japp det är det idag. Trist att skriva om vädret i bloggen jag vet... Men jag var så sugen att ge er ett litet inlägg idag... Idag har jag en ledig dag, skönt. Smilla och jag ska baka idag. Igår kom jag in i köket då stod Smilla och gjorde ett recept som hon sa. Jag frågade vad hon lagt i! - mjöl, salt, bakpulver, peppar, ägg och mjölk svarade hon. Hmmm jaha tänkte jag, hon gör en sufflé kul! Vi stoppade in den i ugnen medans jag tänker oj stackars flicka hon får ju aldrig baka. En bakdag sa jag till Smilla, det ska vi ha imorgon. Nu är det dax att utbilda gumman till kock och bagare. I eftermiddag gott folk finns alltså nybakat här hemma.

3 kommentarer:

  1. Hur gick det med sufflén;)
    Kul att baka ,men tråkigt att diska o röja efter ;)
    Tack för hjälpen med du vet !
    KrAMAR

    SvaraRadera
  2. hahaha jag vet inte ska ev till ieka måste snacka med magnus först sen ska jag en sväng till mona hon bor samma hållet! om jag orkar kommer iväg hehe, sovnar vel snart igen hehe

    SvaraRadera
  3. inte så kul,men smart att åka typ nu , denna tiden , tidigt i veckan, plus att folk kanske är panka ;) innan lön, så det går fort ,

    SvaraRadera