fredag, september 25, 2009

Fredag


Trist väder men det kan vara ganska skönt. Igår var jag på Föräldramöte på smillas dagis. När jag satt där och mötet hade börjat började mina konstiga tankar. Alltid när jag sitter på sådär stora möten börjar jag tänka saker som tänk om jag skulle resa mig upp nu och säga - ska vi alla bara strunta i mötet och lägga oss i en ormgrop? Eller - ska vi alla bara supa istället? Eller tänk om jag skulle resa mig upp och prutta högt och sen sätta mig ner. Massa såna tankar i olika former far genom mitt huvud. Till slut är det nästan som jag tror på det själv. Tror att jag gjort det. Jag tycker att alla tittar på mig. Obehagligt är det. Till slut blev det iaf min tur att prata på mötet om olika saker som gäller maten på dagis. Jag började och skulle säga att vi blivit KRAV certifierade. Jag började fint och sa sedan fel, jag sa att vi blivit SPRIT certifierade, men kan ni förstå? Så pinsamt. Jag hann aldrig säga hela ordet utan hörde själv hur fel det blev och slutade på spr.. Som tur var. Ingen kanske förstod... Det slutade iaf med att föräldrarna ville ha en matlagningskurs med mig. Kanske berodde det på spriten eller också på maten. Vad tror ni?

2 kommentarer:

  1. Hahaha...Kanske är det både och! =)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha ha.. jag dööööör.. jag har alltid såna tvångstankar. Men jag går steget värre.. varje gång jag går över bron från mig över älven tänker jag... tänk om jag får en psykos och slänger jack över räcket och sen vaknar upp och måste slänga mig i iskalla vattnet efter honom. Jag hatar dessa tankar... =)

    SvaraRadera