söndag, februari 21, 2010

Min natt och dag i helhet..

Efter nattvandringen igår var det fullt omöjligt att sova. smilla och jag sov i soffan. Mange i sängen, andré i sin säng och anders i smillas 70 cm breda säng.

smilla hostade och hostade och jag var ganska pigg. Jag zappade på tvn och undrade vad jag skulle göra. vid 02.30 somnade jag och smillas hosta hade lugnat ner sig.
strax efter 5 vaknad ejag av att Mange gick upp för att åka till jobbet, han fixade sig och sen gick han vid 05.30. strax efter kommer han tillbaka in och säger i hallen - Jag har kört fast.. hmm säger jag, Ta min bil då. Bara det att jag har blockerat 3 garage och 5 bilar med min bil..
Jag kliver upp i min pyjamas och hoppar i jacka och skor, tur ingen granne såg mig. Ordförande i föreningen står i pyjamas och skottar parkeringen och backar och körde fram och tillbaka på parkeringen.. tillslut har jag kört upp fina spår till mange som han kan komma loss i. Jag kliver ur bilen och skottar upp hans parkering. Han får ta min bil idag. Mange parkerar och uppskattar min citroen mer än nånsin.
Jag går hemåt.. passar på att skotta trappan och vår gård i pyjamas.. nu är jag ju pigg. Gör lite kaffe och sätter mig vid datan.. det blev iaf 2,5-3 timmars sömn den här natten.. ungefär vad det blivit dom senaste 5 nätterna. Jag är mycket förvirrad nu.
Smilla vakanr vid 8. vid 9 väcker vi anders och André och börjar förbereda för kalas kl 14. Telefonen ringer, ett av barnen ska komma kl 12 och stanna till 17 - ok säger jag, inga problem.. vad sa jag nu??? Shit.. hur ska det här gå?

Anders går ut för att skotta rent trappan upp till garaget så ingen ska ramla och slå sig, han fortsätter ute på vår gård. Han börjar med trätrallen. Samtidigt upptäcker jag och André att det rinner massor av vatten från taket in i vårat kök. André klär på sig och Anders springer och hämtar stegen. Sen springer andré upp på taket och skottar och skottar.. Samtidigt kommer barnet som ska komma tidigare.. Det är koas.. jag torkar skåp och tak och steker pannkakor, andré är på taket och anders står nedanför och skottar undan det André skottar ner. Om 1,5 timme kommer 20 barn hit och ska fira ´Smilla på hennes 5 årskalas..

Grannarna kommer ut och betalar andré för att fortsätta på deras tak.

Det slutar till slut droppa. skönt! vi börjar duka och fixa, tur jag har André och Anders här.

Nu kommer 20 barn och kaoset är i full gång.

Vid 18 är allt lugnt.. herregud vilken dag! Äntligen är den här dan slut!
Nu blir det blåsningen och soffläge..
Pust...

2 kommentarer:

  1. Oj oj vilken dag..blir trött av att bara läsa det kan verkligen förstå hur du känner dig nu...hoppas du får sova i natt min älskade kusin...jag är helt själv i kväll första söndagen på typ 4år tror jag och jag njuter så underbart det är...kram kram

    SvaraRadera
  2. fy va jobbigt med takläck hoppas det inte blir några eftergifter. och tack snälla för
    hjälpen med blogglistan , ) kram Gunilla

    SvaraRadera