måndag, februari 01, 2010

Skolan igen...

På tosdag kl 8 ska vi ha möte med lärare, arbetslagledare och skolledningen.

Ta gärna med någon annan vuxen som André har förtroende för stod det i mailet.

Jag undrar såklart varför? Varför så stort möte?

Jag vet att lärarna säger till honom satt dom hatar honom och att dom pratar skit om honom i lärarrummet... Jaa.. dom har sagt det till André.

Eftersom det verkar vara så illa att lärarna använder så hårda ord till honom så håller jag honom hemma dom här dagarna tills mötet är över.

Förhoppningsvis får vi lite ordning både på André och lärarna på mötet.

Jag står på Andrés sida hela tiden om han står för allt han har gjort.

5 kommentarer:

  1. Tack, en förfärligblandning blev allt bra tillslut ;)

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!!
    Du är så stark och tänker helt rätt...Stå på dig för din son, han kommer att känna att du tror på honom.
    Lowe hade det jättetufft i sin förra grupp på dagis där han fick ut för allt, ibland va det så men absolut inte alltid. Dessutom hade han sk kallade pedagoger som bara såg det negativa. Nu har han fantastiska pedagoger och det går hur bra som helst i fem års gruppen. Så byte av skola kanske inte är helt fel med tanke på att dom verkar ha en bestämd negativ åsikt om André. Hoppas det löser sig!!
    Har du tid nån dag så kom gärna förbi Björknäs och säg hej!!!
    Kram Magda!!!

    SvaraRadera
  3. Fy hundan vilka lärare :( Man blir ju mörkrädd !!

    Skönt att han har en mamma som dig.
    Stå på er, så'n här skit ska man inte behöva ta under några omständigheter :O

    SvaraRadera
  4. Jag avbokar mötet med skolan på torsdag. Jag ska ju oxå på stoooor möte. Men B får absolut inte hänga med första gången. Jag vill veta vad saken gäller och hur det hela kommer att läggas upp.
    Risk finnes att jag får ett utbrott och det behöver inte B se!
    Kram/ V

    SvaraRadera
  5. Maria

    Örat finns här om du behöver!

    Lilla A.. Så stor och ändå så liten. Det är fan inte lätt att vara tonåring!

    En sak som jag verkligen, verkligen... JÄVLIGT VERKLIGEN hoppas är att lärarna ber A om ursäkt om de kallat honom det som du skriver. Hur fan ska vi lära ungarna att tilltala varandra med respekt när de vuxna beter sig så? Fan vår rektor skulle få skaffa sig svängdörrar om något av mina barn blev tilltalade så.

    Klart att du ska tro på A. Och alltid visa att du står på hans sida. Svårigheten ligger kanske i att få ungen att förstå skillnaden mellan att man faktiskt älskar dem alltid, men inte allt de hittar på eller allt de säger.

    Herre Gud vilket skit Maria! Den som nog har det jobbigast i detta är nog A & du.

    Håller tummarna för att det flyter på och att de håller sig att prata "framåt" istf för att älta allt som vrit.

    Våga ställa krav.

    Pok

    Mallahejjarpåerbralla

    SvaraRadera