fredag, juni 11, 2010

Skolavslutning

Regnet öser ner. Så tråkigt.
Tjejer i tunna klänningar och killar i fina byxor och skjorta, så öser regnet ner.
På skolavslutningen borde det vara krav på att solen ska skina, annars får man byta dag.
Idag ska vi dessutom på studentmottagning och hur ska det bli då?
Nej byt dag säger jag bara. Eller tvinga upp solen!
Samma med midsommar, byt dag eller tvinga upp solen.
Idag ska jag äntligen få vara med på en skolavslutning, jag har jobbat några år och inte kunnat men iår får jag äntligen vara med. Vi ska enligt tradition åka och äta skolavslutningslunch sen. Jag, Smilla, André och hans kompis. Mysigt.
Jag ska köpa blommor innan till killarna, rektorn och mentorn. Nästa år ska jag hänga i skolan.. I år har jag varit klassförälder och fixat lite, tror jag ska vara det nästa år också :). Det är många klassföräldrar men inte många som har tid att vara det.. jag ska se till att jag har tid.
Nej nu ska jag fixa.. dra på mig finaste stassen och sminka upp mig, sen bär det av mot skolan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar