torsdag, juni 10, 2010

Mitt hjärta blöder


När jag får höra att min son är utanför i klassen.. Han vågar inte prata med någon för då kanske det misstolkas och föräldrarna ringer hem. Mitt hjärta blöder när jag hör att han inte vill vara med, inte vill prata, inte vågar prata med sina klasskamrater för att han tror att dom då ska missuppfatta honom.
Min son är svår.. är man snäll mot honom är han snäll tillbaka. Han försvarar sina vänner in i det sista och hjälper dom. Men är någon dum mot honom och gör fel mot honom då dissar han den.
När det viskas bakom hans rygg i korridorerna och han inte vill berätta för lärarna eller föräldrarna.. Det kan jag förstå att han inte vill. Han är stor nu och såna saker får man reda ut själv. andra pratar skit om honom och sprider rykten men han kan inte göra något tillbaka för då drar det igång stora möten, telefonsamtal m.m.
Min son kan vara en buse men är också en otroligt mogen, fin vuxen kille.
Han har flyttat mycket mellan pappa och mamma. Jag har såklart alltid funnits där men tufft ändå att alltid bo 50 mil ifrån en av föräldrarna. I sommar har han ingen möjlighet att åka till sin pappa heller. Pappan har lite rörigt nu och då finns ingen möjlighet för A att vara där.
Han har det ändå bra min kille men behöver nog lite mer...
Lärarna har nu sett att han inte är boven i dramat som alla trott.. Han bara är där och får skit. Ibland är allt hans fel såklart men många ggr inte alls utan det bara sägs så.. både privat och i skolan. Men hur kan någon som inte sett allt veta?
när man som A är en buse ibland behöver man folk som lyssnar och tror på honom. Man behöver någon som ser mer och som tror på just honom.
Mitt hjärta blöder när andra sviker och han står själv.
Jag hoppas att det blir ändringar i klassen till hösten.

4 kommentarer:

  1. ja det hoppas jag med att det blir , ändring till hösten och att ALLA har växt på sig över sommaren...

    SvaraRadera
  2. har funderat lite på jobbet idag;)

    Är det mig du menar när du skriver om att andra föräldrar ringer hem? det hoppas jag inte , jag ringde ju när det gick över styr

    ( som jag hoppas du skulle göra om det var Malene, för du har ju velat veta om det är nått?)

    Och jag träffar Andre (+ Danne) nästan var o varannan dag här i ektorp och i forum , och jag hälsar jämt på honom är inte alls förbannad på han eller nån annan.
    Och inte Malene heller hon tänker inte alls på det ,som varit, det är bra nu och dom har inget otalat och dom pratar till o från nu för tiden


    Sen får vi inte glömma att 8 an är det värsta året för våra barn, mycket känslor och hormoner som sprudlar, det tycker jag varenda människa säger...

    Om det er mig du menar ses jag gärna och pratar om det så det inte blir missförstånd eller så ;)
    Nästa år kommer bli toppen *hoppas jag*
    Ha så trevligt i morgon i skolan ;) jag jobbar å satsar på nästa år istället

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen allt blir bättre snart.
    Kram !!

    SvaraRadera
  4. Nej jag menar allt som varit. A har haft det jäkligt tufft med ungar som ljugit på honom m.m. Visst du ringde ju också men det är inte bara du utan det är allt som varit under det här året som startade i 7 an. Sen har det varit mycket att alldeles för många litar för blint på sina barn, dom är absolut inte oskyldiga. Det var absolut ingen pik mot dig eller M utan mot alla som kräver av A att han ska finnas där för dom men själva utnyttjar situationen. Jag ringer om jag menar dig :)
    8:an jobbig, absolut. Men man ska inte behöva bli utnyttjad av klasskamrater och mobbad av lärare.

    SvaraRadera