tisdag, juni 22, 2010

Fick ny medicin och nu ska väl jag bli pigg.

Ja det tror jag faktiskt. Jag längtar efter att kunna röra mig som dig. Lika mycket, lika ofta, hela tiden. Jag längtar efter att kunna leka och busa som förut. Jag längtar tillbaka till glädjen jag hade förut.

Nu äntligen ska jag bli frisk!!

Idag kom aftonbladet för att fota Smilla. Hon ska vara bilden till en text bara. Dom vill inte blanda in barnet det gäller i den utan hon ska få fortsätta vara anonym.

Tjejen är 4 år och har fått mens och börjar få bröst. Varje månad har hon sån mensvärk att hon inte kan gå. Hon blöder och förstår inte själv varför hon blöder ur snippan. Hon tar sprutor som män tar mot prostatacanser för att hindra för tidig pubertet. Hon har fortfarande mens så om sprutorna hjälper vet dom inte ännu. Puberteten kommer tidigare och tidigare. I england har medelåldern sjunkit 6 år. I sverige har det sjunkit mycket också, jag vet inte exakt hur mycket. 4 år och kan bli gravid.. Sjukt. Smärtorna hon har är outhärdliga.

Smilla var så duktig under fotograferingen, först jätteblyg och vågade inte prata med fotografen, men när jobbet började gjorde hon allt som fotografen sa. Han tyckte det var roligt att fota henne. Bilderna visar inget ansikte utan håret hänger över ansiktet.
Hon var så duktig!

Varför puberteten sjunker i ålder trodde dom förut berodde på fetman som sprider sig i landet men nu är det inte det. Nu tror dom att det kan vara miljögifter och tex mediciner som spolas ner i avloppet m.m. Ni får läsa i aftonbladet på måndag om det. Förmodligen i bilagan hälsa och skönhet, tror jag iaf.

Smilla är lite orolig att hon ska missa tidningen eftersom vi är på gotland då :)

1 kommentar:

  1. Tack såå jätte mkt för din fina kommentar!!! det värmde!,gillar själv även den bilden extra mkt.
    Har suttit och läst igenom din blogg...herregud hur mår du? va inge roligt att läsa att du mår så dåligt! :( Och andre som än en gång kommit hem full,,,dagens ungdom ;P Tur att det är andre som ändå ha lite vett och inte vill göra dig besviken!=) Haha o smilla den SÖTungen! Hur BRA är hon inte på rockring!? amazing!! Och så kul att hon klappar händerna till :D Många kramar till dig och hela familjen!

    SvaraRadera