söndag, juni 20, 2010

Torsdags och igår..

André fick chansen att vara ute en timme längre i tosdagskväll.. vad hände? Jo.. han kom hem skitfull. Han var så full att han somnade på toaletten och jag fick gå in och väcka honom. Så nu har vi gått igenom det också.. Det var en väldigt orolig natt för mig. Vi sov på soffan både han och jag så jag skulle höra om han behövde spy eller så. Eller sov.. jag sov 2 timmar den natten.
Dagen efter pratade vi om det och han hade djup ångest. Förstod att han inte får fler chanser att vara ute längre och så..
Han sa igår morse att han skulle vara ute hela dan och sen komma hem kl 20.00 för att vara hemma hela kvällen. Perfekt tänkte jag, då kan jag dricka champagne hela dagen och kvällen.
Kl 18 kom han hem och frågade om han fick gå ut igen och komma hem kl 24. Nej sa jag.. han fortsatte tjata och tjata och tjata. André brukar inte tjata han gör aldrig det. Jag fortsatte ju som jag alltid gör att vara konsekvent och säga nej. Jag brukar aldrig ångra mig när jag sagt nej.

Hade jag vetat att han inte skulle vara hemma hade jag gett faan i champagnen. Jag dricker ju nästan aldrig längre så därför var det inte viktigt.

Jaja.. hur som helst så blev jag jättebesviken på honom, han lovar en sak och sen tjatar och tjatar.. han brukar alltid annars göra som han lovar och han brukar heller aldrig tjata. Jag blev besviken och ledsen. André blev väldigt ledesn och upprörd. Han gick ner på rummet för att lugna sig och tänka över vad som hänt. Vi gör alltid så. Håller oss ifrån varandra och sen pratar vi.

Nu pratade vi imorse och nu har han hajjat... Men jag undrar fortfarande vad som var så viktigt att göra just igår kväll??? Jag har mina misstankar om att det är någon tjej på gång. Hon var förmodligen med i torsdags också och han drack då för att våga stöta på henne.. Ja det är mina tankar som mamma..

Hur som helst så är vi nu vänner och överrens ett tag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar