onsdag, januari 12, 2011

Facebook är bra!


Idag har jag en toppendag! Eller det har nog alla i vår familj!

Vår släkt är ju sjukt stor vet ni alla.. men nu har den blivit större :)


Vi har ju sökt våran morfar länge länge men inte hittat. Idag blev jag vän med min moster och mina kusiner och kusinbarn. Dom är sjukt många dom också. Min moster bor i Moss i Norge som ligger 8 minuters bilresa från strömstad.
En av mina kusiner bor också där, min andra kusin bor i linköping och den tredje i Bergen. alla kusiner har familjer.
Sen är det många runt den familjen som också tillhör släkten.
Min morfar däremot, han dog i cancer 1992. Det tyckte jag var sorgligt, jag har längtat efter att få träffa honom. Men oj så många nya släktingar vi fick nu tack vare att dom sökt efter oss. Dom har precis som vi tänkt gå med i Spårlöst och sökt genom andra ställen också, men nu äntligen har dom funnit oss.


Det ska bli så kul att träffa dom och se vilka dom är :)

4 kommentarer:

  1. inte 8 min , 1.5 timme från strömstad.
    Däremot ligger halden 8 min från svenska gränsen;) va kul att ni har fått tag i dom .
    Bergen som er så fantastisk , hade jag inte bott här så hade jag bott där:)

    SvaraRadera
  2. Jaha, jag tyckte det stod 8 minuter.. eller så ljuger hon för mig det första hon gör haha. Hela släkten är pingstvänner så nu får jag börja springa i kyrkan igen haha.

    SvaraRadera
  3. Nejdå.. dom är otroligt gulliga allihjop verkar det som. Så länge som vi sökt efter dom så känns det som att det är dax att träffas nu. Dom har sökt efter oss lika länge som vi efter dom.

    SvaraRadera
  4. Hei, hei, her er slekten fra Norge:-)

    Så fint å lese her på bloggen, dette er en veldig stor dag her for oss også. Jeg er jo fru til din kusin Holger. jeg ser hvordan de alle har gledet seg i dag, min svigemor som er din moster som har funnet igjen sin søster etter over 40 år.

    En liten missforståelse ja, det er nok 8 mil fra Strømstad til oss her hvor vi bor utenfor Moss. Men det går fort, fine veier :-))

    Nå ser vi fram til at vi skal møtes snart.
    Stor kram <3

    SvaraRadera