måndag, januari 31, 2011

Vilken helg.


Vår nya familj från norge har varit här. Vi hade en fantastisk helg fylld av kärlek och skratt. Igår var jag trött. Det är många nya intryck att ta in.
I fredags kom det 10 norrmän som vi aldrig hade träffat. vi var förväntansfulla och samtidigt lite pirriga och undrade vilka dom är. Tankarna hade snurrat under veckan vilka dom är, hur dom är, hur det ska gå att bo ihop en helg.
När dom kom och klev ur bilen var vi på klimax jag och mamma.. Men så fort dom klev in genom dörren och vi hälsade så visste vi att det här skulle gå så bra för dom var precis som vi. Dom var öppna, härliga, glada och lika pratiga som vi är.
Det kunde märkas att vi är släkt, vi är ju dessutom ganska nära släkt. Jag fick en moster och hennes man som då blir min morbror, 2 nya kusiner och deras respektive och deras barn som var hela 4 stycken. Nu fattas det bara en kusin som vi inte träffat, men jag har pratat i telefon med henne och hon verkar lika fantastisk hon.
Vi har inte varit tysta en sekund under den här helgen. Dom har pratat , vi har pratat, barnen har lekt.
Nu ska vi bara vara noga med att fortsätta hålla kontakten så vi inte tappar bort varandra igen. Det är lätt hänt att man låter det gå för lång tid och då tappar varann.. men så får det inte bli nu.
Våran förut så stora familj är nu ännu större med alla nya fina kärleksfulla släktingar från norge.
Tråkigt bara att jag aldrig hann träffa morfar. Det hade jag önskat att jag hann med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar