söndag, januari 09, 2011

Jetlaggad..

Jag är så jetlaggad.. Trodde inte jag skulle bli det men hur sent jag än somnar svensk tid så vaknar jag Thaitid, vilket idag innebar att jag vaknade kl 03.00. Helt sjukt. Resten av familjen sover sött.
Jag lägger in lite bilder så länge och ska försöka skriva lite mer om resan en dag när jag orkar :)
Myggen var hemska, jag och Smilla fick stora bölder :(
André och Mange släpper iväg en varmluftsballong, det var många såna där.

Jäklar va snygg han är André. Här är en sen kväll på någon restaurang efter stranden.


Therese och jag på nyårsafton, innan jag blekte mina tänder, därför stängd mun :)



Stefan efter några Singha på båtklubben :)


Här har vi Stefan Therese, Veronica, Jennifer och anders, några som vi träffat lite här i sverige också genom gemensamma vänner. Vi umgicks en hel del där nere.


TUK-TUK åkte vi varje dag, lite svalare än att åka bil. En dag åkte vi 4 en moped tuk-tuk men det var nog det värsta jag gjort, jäklar va rädd jag var, jag trodde den skulle välta. Chauffören bara skrattade åt mig. vi kom fram hela iaf utan att ha vält. Stark moped som orkade köra oss 4 1,5 mil :)

Stranden var precis lika vacker som den är på alla vykort, helt fantastisk!

Smilla och André passade på att rensa fötterna från döda hudceller och öka blodcirkulationen :) Jag skulle aldrig i mitt liv stoppa ner fötterna bland dom där fiskarna.


Det blev några Singha där nere...


Det här är utsikten från våran balkong, sämre kunde man ju ha det :)


Såhär trötta var Smilla och Mange efter flygresan på bussen till hotellet.



5 kommentarer:

  1. aaajj vilka stick hoppas dom inte kliar lika mycket som det ser ont ut ,

    SvaraRadera
  2. men det var inte vägglös? klar dom fortf?

    SvaraRadera
  3. Tjohoo, nej det var myggbett. Jag och smilla fick såna där stora gräsliga. Mange och andré klarade sig. Anders, Lova och Jennifer hade också lika stora bölder. Hlet sjukt var det. Ojojoj Mosquito sa läkaren på hotellet och gav oss antihistaminer. Helt sjukt så vi såg ut. Anders och Lova svällde upp på fötterna. dom var sjukt stora, äkte till läkaren och fick spruta. Nej fyyy..

    SvaraRadera
  4. Nämen Maria, nästa gång du är i Thailand måste du testa "fiskbadet". Det kittlas ju bara lite i början men sen är det faktiskt rätt skönt :)

    SvaraRadera
  5. Ouäää nä du Alvin, skulle aldrig våga :)

    SvaraRadera