söndag, januari 23, 2011

Koma..


Söndagen har gått åt till att städa vårat stora kök! Jäklar vad jag har legat i. Jag har rensat, städat av hyllor, packat upp kartonger (kartong), skurat, dammat, dammsugit, burit ner saker ja och massor a annat. Jag har varit så sjukt duktig!


Nu har jag så ont i kroppen att inga värktabletter hjälper och jag tror jag kommer ligga död i 2 veckor. Fingrarna, knäna, fötterna, nacken, handlederna värker så sjukt. det gör så ont att jag mår illa.


Som tur var kom mamma, jan, elin och rickard över en stund på förmiddagen så jag fick en liten paus, den var välbehövlig. Nu sitter jag och tittar ut över min glänsande övervånging och känner mig nöjd trots värken. Då upptäcker jag att jag glömt skura av skåpluckorna... Men va faaan. Ja skura för det är just ad som behös. Här torkar jag inte av för då sitter skiten kvar ändå, här behövs skuras. Men det tar jag imorgon.

Smilla stackarn har legat i sängen hela dan och tittat på tv. Mitt mammahjärta värker då jag inte gör något med henne på hela dan. Hon har varit så duktig och gjort saker helt själv hela dan, lilla gumman.


Jag har lovat Smilla att istället ska jag hämta henne kl 14 imorgon så ska vi åka till Nacka simhall och öva på att simma och ta baddaren (medalj man tar i simhallen), genast blev jag förlåten.


Hemma hos oss arbetar ju smillas pappa så mycket så dom 2 timmar per dag hon får med honom känns det som så viktigt att dom får vara tillsammans. Alltså blir det jag som får sköta städ och tvätt och det mesta andra här hemma.


1 kommentar: