fredag, januari 21, 2011

Helgen


Vad ska jag göra i helgen?

På lördag ska jag jobba på öppet hus i Andrés skola. Vi är några mammor i franska gruppen och några elever som ska sälja fika, blommor m.m. för att få ihop pengar till parisresan.


Det är bra mammor som man kan ha mycket kul med :) en av mammorna har jag hängt med nu till och från sedan 4:an och hon är riktigt skön. Ska kolla om hon kanske har några ideer om tapet eller tavlor i vårat vardagsrum, hon har en inredningsfirma så kanske att hon har några bra tips. Hon gillar vardagsrummet iaf, ville knappt resa sig och gå därifrån sist hon var här. Skön feeling sa hon :)


Sen funderar jag på om jag ska gå på formex mässan, jag råkar sitta på några biljetter och går man på söndagen kan det hända att man kan få köpa lite småsaker eftersom det är sista dan och dom då ska packa ihop.

Ska fundera på det, mange jobbar och smilla är sjuk.

André har blivit lite piggare men inte frisk. Han har ingen feber längre men frossa och ingen ork. Jag hoppas att det snart går över så han kan gå till skolan på måndag iaf. Sachsska ringde igår för att kolla hur det var med honom. Provsvaren har inte kommit men dom ville kolla av läget. Jag sa då att dan efter vi varit hos dom blev han dålig igen. dom tror på Malaria eller Salmonella. Jag tror på Salmonella. Symptomen är inte typiska men passar bra in. symptomen är egentligen inte typiska på någonting men stämmer ändå på både malaria och salmonella. Jag tror det är Salmonella. Han har fått en egen liten låda i kylen med egen mat som han får använda sig utav när vi inte äter tillsammans, han har egen toalett, egen handduk, egen handsprit och tvål.


Smilla har fått ont i halsen, feber och är snuvig. Bara jag och Mange som inte har några sjukdomar som går att ta på ännu. vi har ju våra andra sjukdomar bara :)


Ja vi är nog den sjukaste familjen i Nacka, stammisar på närakuten och vårdcentralerna.

Men det är väl bra så dom har att göra också.


Jag tar mina cellgifter regelbundet fortfarande och märker ingen som helst skillnad. Känner mig inte piggare utan får bara massa biverkningar. MEN.. den här gången ska jag stå ut i 12 veckor, förhoppningsvis kommer vändningen då.


Japp, det var dagens statusuppdaering. Hur har du det idag? Hur mår du egentligen? Ska du gå på formex i helgen?

3 kommentarer:

  1. satt just och tittade på formexmässan, men man får väl inte gå om man inte är inbjuden?
    det är väl för stora företag?
    fast jag och åsa har ju f skattsedel o regestreringsbevis så vi borde ju får gå.
    försök och ha en bra dag även om ni är familjen
    drabbad ( alla sjuka) kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Vet egentligen inte vilka som blir inbjudna men jag får varje år biljetter av någon konstig anledning :) Handla kan man ju inte men titta, drömma och inspireras går ju bra :)

    SvaraRadera
  3. Ring mig om du vill ha sällskap!
    Kram Lillasyster

    SvaraRadera