tisdag, april 28, 2009

Ibland


Är det konstigt. Jag brukar anpassa mig för att det ska bli lättare för andra och för att andra inte ska få besvär eller bli sårade. Nu har det blivit för mycket på mitt jobb. Idag när jag kom fick jag skit för att det inte fanns smör och fil. Jag tog fram smör och fil, förmodligen har dom haft bråttom och inte hunnit leta säger jag. Fast jag vet att dom inte ens har letat. Sen har det under en period varit sura blickar för att det inte finns 10 olika pålägg, kakor och godis. Hmmm. Jag lagar näringsriktig mat till mina barn för att dom ska må bra. Jag lagar maten från grunden med naturliga råvaror. Barn ska inte äta dålig mat tycker jag. Inte äta godis mm varje dag. Om dom sen får det hemma, det struntar jag i, då är det föräldrarnas ansvar. Men nu vill dom att jag ska köpa sånt. Att jag ska lägga det på min redan tajta budget. Hmmm. Nu vill dom dessutom att jag ska ta tid och vara i grupper. Dom förstår inte mitt jobb och mig. Jag förklarar och dom kör över, trampar på mig. Nu måste jag ta det här. Vilket innebär att jag själv kommer bli sårad och en kollega kommer jag också såra samtidigt för jag behöver avslöja saker. Nu måste jag för att själv må bra. Ok. Ska jag ta skiten för att fortsätta skydda någon eller ska jag ta tag i det och säga vad jag tycker?

3 kommentarer:

  1. Vännen...

    Chilla, chilla, chilla...

    Säg att du behöver tid att tänka på förändringarna. Fredag ältar vi om hur du ska gå vidare.. Tänk på att 4 snygga hjärnor tänker bättre än en!!!

    Och sen skriver du fina lappar till varje avd... Och säger att kravet på gosaker inte är något du kan ta hänsyn till. Budgetansvarig som du är så finns inga pengar till så´nt. Samma sak med pålägg.. Här tror jag det är "fröknarna" som vill ha.. Barn käkar väl vad som finns på bordet!

    Vill de ha annat än vad du erbjuder så får de köpa för egna pengar!!!!! Basta!

    Och ta ingen skit för att fröknarna inte kollar ordentigt i kylarna... Säg bara: Så du menar att det är mitt fel att du inte kollar ordentigt i kylen? Näeee.. Det kan jag väl aldrig tro att du menar!!? Le stort!!! ;-)

    Jag försöker superpeppa dig!!! Du kan så mycket bättre än att "ta åt dig av dumheter"... På med teflonet bara!!

    Pok

    Mallahejarpådigbralla

    SvaraRadera
  2. håller med malla ;) vi tar det på fredag, ;)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera