fredag, mars 13, 2009

Fredagmorgon!



Idag har jag inte mens, pms, eller några andra problem. en bra dag med andra ord.

Även om jag fortfarande tycker att man ibland får gnälla även utan mens :)

Hur är det med er idag?

Förresten.. Hur är det egentligen? Jag tror såhär,

Kvinnor styrs av känslor och männen styrs av förnuft (oftast).

Vi kvinnor tänker, känner och handlar. Hjärtat styr väldigt mycket, så är det iaf hos mig. Därför gör jag saker som att stanna och prata med tiggare, uteliggare, jag skänker till dom svaga jag pratar, ger bort mat om jag har med mig.. Jag faller för svaga människor, jag ömmar, blir vän med dom som är utanför, tar dom svagas parti fast jag kanske inte riktig tycker som dom.

Mange däremot, han handlar som man kanske bör tycker han.. hans hjärta ömmar inte för dom svaga, eller jo i vissa fall kanske.. hos dom närmaste. Han gör som man ska liksom. Förnuftigt..

Vet ni att på 1800 talet trodde man att kvinnor som hade mens var mer brottsbenägna än när man inte har det. Kan det vara så?

För bara några år sen kunde man läsa i tidningar om Gen som påverkar kvinnors humör... Ja, va dbetyder det? PMS påverkar kvinnan. Dåligt humör, irritation, misstänksamhet, tröttnar lätt.. Varför måste det finnas en förklaring till vårat dåliga humör?

Varför kan vi kvinnor inte bara få vara liksom? Har ni nånsin hört att det pratats om Mäns dåliga humör? Att det finns en gen som styr deras humör?

Nej hörni.. va nu precis som ni är med pms eller utan. Acceptera varndra och varandras egenheter, det är dom små sakerna som gör personen.

Acceptera och respektera andra så blir ni också accepterade och respekterade till slut.

Om ni undrar över bilden så är det min rumpa om 8 månader, så hårt som jag tränar nu så kan den inte se ut på annat sätt då :)

1 kommentar:

  1. Var som jag skulle skrivit det där själv! Håller helt med dig! Kvinnor får inte vara på dåligt humör utan att det ska finnas en orsak som beror på en själv??? :-/ Så jag brukar lixsom få psyk utbrott helt utan orsak bara för att bevisa att jag kan faktiskt bli galen utan mens och pms.. ha ha ha
    Sen vore det för himla tråkigt om man lixsom inte tilläts ha sina små " Basil Fawlty" egenheter =)

    SvaraRadera