onsdag, mars 25, 2009

Onsdag

Japp då var det onsdag morgon. Mange lagade våran nya frys igår. Faaan va jag är glad att jag har en man som kan om han vill!! Mange är duktig på det mesta, han kan fixa, trixa och dona. Han kan måla, tapetsera, snickra, laga jaaa det mesta kan han. Men han och jag är så otroligt Bekväma...

Idag ska jag jobba 8-11.30 bara sen ska jag åka till Huddinge sjukhus och träffa reumatologen. Ska bli skönt att kanske få svar på vad som är fel.

På nätter och morgon har jag så ont i handen att jag inte kan stänga den. Usch! Svullen och ont! Handen är dubbelt så stor på morgonen som den ska vara. Det gör ont ont.

Nej nu ska jag kolla mailen och se vad som kommer från fröken den här gången. Inte konstigt egentligen att André blir lite störig när han aldrig får positiv uppmärksamhet i skola eller från dom som är nära.

Tänk efter nu alla ni som läser bloggen, hur många gånger har ni intresserat er positivt för André?

Just det.. tänk då lärarna... Varje dag!

Nej nu ska det bli ändring och skärpning!!

4 kommentarer:

  1. skönt att han löste det så det blir rätt i köket , snart är det ju klart *kul kul*
    Och skönt !!

    Hoppas du får nåt svar på handen och astt dom kan hhjälpa dig!!
    Du svarade aldrig på om ni skulle käka middag hemma ? jag svarade dig längre ned...
    det såg du va? sen prata vi på msn jsut det !
    Hoppas det inte blir mail i dag från fröken om jag vore dig skulle jag ta ett samtal ,i skolan ! Som du säger är han inte skyldig till allt,men det kunde vara bra att ha samtal med dom andra killarna? läraren , föräldrarna!jag bara spånar, så skulle jag själv välja att göra om det var kommandoran..

    sista mailet i klassen var nog alla inblandade ! Kommanddoran sa att hon iallafall var det!
    Sen har hon inte sagt ett ord om nån annan, jag forsökte men hon ville inte ...

    det sista med andré fattar jag inte vad du menar ...
    vi hörs sen Kram Monica

    SvaraRadera
  2. hmm jag har nog gjort det några gånger.
    Sen är det ganska svårt när man inte träffar honom så ofta...kram Nizen

    SvaraRadera
  3. Varför kommer det upp att jag måste skriva in mitt användarnamn och lösen när jag ska kolla din sida?? Något Twitter server som kräver det?? Vem är Twitter =P /V

    SvaraRadera
  4. Maria..

    Det är inte så lätt att vara tonårsmamma... Speciellt om ungen är en "buse".. Min unge har ju aldrig varit så´n.. Min son alltså! Men jag anar att LT´s väg till vuxenvärlden inte kommer vara helt enkel.

    Så här tänker jag: Att söka hjälp och stöd i både skola, BUP och privat för både dig och Andree är bra. "Lägg dig på rygg" och säg "Jag håller inte med er i allt, men jag vill att vi tillsammans ser till att förändra så att Andree både får verktyg att hantera sina påhitt och att han får en positiv feedback i skolan och hemma"...

    Och du måste sluta ta allting personligt! Du vet ju att du är en bra mamma. Se det som är bra hos dig själv också. Annars kommer du bli knäckad! Då orkar du inte vara någon mamma alls!

    Din kille är ju skitfin.. Han har bara för mycket påhitt i skallen! ;-)

    Sen får du göra som jag.. Jag tvingar folk att säga bra saker om mina barn! Jag säger bara... "Åhhh visst är de underbara".. Vad ska folk säga? ;-)

    Och tänk på en sak Maria.. Det är så lätt att "fastna i negativa spiraler". Det gör vi alla, då och då.. Försök vända det till att uppmärksamma de braiga sakerna. För självklart gör din unge både bra och dåliga saker.

    Pok

    Mallablirgalenpåungarnaiblandbralla

    SvaraRadera