tisdag, mars 24, 2009

tonårsmamma!

Jspp, det känns att jag är det nu. Samtal från fröken varje vecka.

Vissa saker har han inte ens gjort, han är egentligen en bra kille fast han har ett humör som han inte lät sig hantera ännu! Blir arg väldigt fort.. det går även över fort bara man inte tjatar på honom..

Nu är det nya saker i skolan hela tiden. Känns som han gjort en del men inte allt! A är en skötsam kille men låter väldigt mycket, störar och stör. visst vi pratar och pratar hemma.. men han är likadan här och här stör det mig inte... I skolan stör det.

Trist är bara att såååå många elever i klassen klarar sig undan massor pga att dom sköter sig och smörar annars.. A smörar inte. han skvallrar aldrig aldrig på sina kompisar. Men är man hela tiden ögontjänare kommer man lättare undan såklart. A däremot får för det han inte gjort öckså.

får frånvaro fast han varit på lektioner, får för saker han visst ska ha gjort på rasten men inte gjort.. får för saker han gjort.. då är det ok.

Han har blivit bättre sista tiden men när lärare och andra ungar skvallrar om saker som inte är sanna för att själva ligga bättre till så visst blir det jobbigt...

nästa vecka är det ny klass, den här veckan är det läörare vid matbordet. Vad blir nästa grej?

Sälvklart ska han ha skit för det han gör men när andra ungar drar vinning av att han är en bråkstake.. både tjejer och killar i hans klass och andra klasser.. då e det inte ok när han försöker skärpa sig. Det knäcker honom istället!!!

Skvaller behöver inte vara sant
, det tycker jag varje lärare borde lyssna på... Ksn vara så att andra drar vinning av att berätta om bråkstakarna...

Orkar snaret inte vara mamma åt en bråkstake längre. Idag när läraren ringde bröt jag ihop på grund av all osanning som sas... faaan också.

Ge ungen stryk för det han gör.. inte annat!

1 kommentar:

  1. Jadu vad säger man? Jag har liknande problem. Hur svårt kan det vara att skilja på två Billy?
    Två stackars Billy på en hel skola? Min Billy har fått skit för mycket som den andra Billy gjort. Och det har säkert varit tvärtom många gånger! Min Billy blev t.o.m anmäld till polisen av en förälder! Men det var inte min Billy det handlade om, dom tog för givet det och jag blev kallad till soc. Satt där som ett frågetecken och fattade ingenting!!!
    Så förbannat jobbigt!
    Har det hänt något på Långsele skola ( kände för att göra dålig reklam, dom ska ju ändå riva högstadiet) alltså om Billy då kan jag lika gärna få höra det en månad senare???

    Jag förstår vad du menar.. men vad gör man???/V

    SvaraRadera