torsdag, mars 12, 2009

Kvinnokroppen är så smart!


Kvinnor som umgås väldigt mycket och är supertajta under en längre period blir till slut synkade i sin menscykel!


Det har jag funderat lite över, tyckt att det är lite konstigt att man utan att tänka på det automatiskt så synkroniserar sig kropparna med varandra. Är det inte konstigt?

Nu igår kom jag på varför det blir så... Det måste vara för att man ska stå ut med varandra...

Ska förklara närmare.

När en kvinna har Ägglossning, Mens, Pms.. you name it.. Då händer saker i kroppen som påverkar humöret.

Jag är en av dom som ältar och ältar.. tar till mig saker som jag hör.. tänker igenom och ältar sönder saker som någon säger till mig av ren välvilja. Blir ledsen över saker folk säger till mig.. vilket såklart kan leda till missförstånd eller och inte.

En annan kvinna/kvinnor då har sin ägglossning, pms, mens under en annan period i månaden.. vilket gör att hennes hormoner spelar henne ett spratt just den tiden då jag kanske inte har några problem... Det betyder att hon/dom reagerar, ältar blir arga, ledsna den perioden.. och det handlar ju om missförstånd oftast..

Kvinnors kroppar anpassar sig alltså efter varandra när vi umgås tajt, ofta för att vi ska slippa missförstånd, för att vi ska älta samtidigt, för att vi ska ha hormonparty samtidigt så kan vi förstå varför den ena säger eller gör eller reagerar på ett speciellt sätt.

Min kropp är just nu inte synkad med någon så nu fattar jag ingenting faktiskt!

Nästa gång ska jag bara tänka Pms, ägglossning så blir det bra tror jag.

Vad tror ni om det här?

1 kommentar:

  1. Det här var det bästa jag läst på länge.....du har så rätt, så rätt. Logiskt när man tänker på det men jag hade aldrig kommit på det själv. Du är ju skitsmart!

    Nu har du en ny läsare!

    SvaraRadera