onsdag, maj 27, 2009

Min sköna balkong!


Den är inte riktigt lika mysig utan markisen. Mange vevade ut den direkt när han kom hem igår. Jag talade då om att det blåser för mycket den kan inte vara ute. Nej men det är ju så omysigt där utan. Jaa vad säger man, jag kunde ju bara hålla med. Det är skönt att sitta här tidigt på morgonen. Höra bilarna på Skurubron. Polissirener, motorljud. Alla på väg att påbörja sin dag. Samtidigt kan man känna doften av vattnet i Skurusundet. Skogen utanför där ekorrar hoppar mellan träden. Katterna smyger och jagar byten. Rådjur som går runt med sina små familjer. Visst låter det skönt? Idag är luften varm, skönt!

1 kommentar:

  1. Vad fint ni har fått det på balkongen! Jaaa, jag jobbar natt igen. Jag jobbade ju ett halvår på dagen, men trivdes inte alls. Jag gillar natt. Ger _oftast_ bra mycket mera ledighet.

    Peter är rätt så driftig, så jag är väl inte megaorolig. Men det känns inte så där skitbra. Ska man måsta flytta eller vad?

    När ni kommer upp till Sollefteå så kan vi väl träffas för en kaffe/öl på stan? Det är ju 100 år sedan vi sågs!

    SvaraRadera