söndag, maj 31, 2009

Söndag kväll igen!


Då sitter jag här framför tvn.
Har druckit 2 öl och en kopp te på balkongen. Imorgon är det jobb igen. Skönt samtidigt att få igång lite vardag igen.
Satt på balkongen idag och funderade över människor.
Hur olika men ändå lika.
Alla människor är olika och det är så spännande.
Vi träffar dom människor vi behöver när vi behöver dom. Varför blir det så? Är vi smarta nog att söka oss till dom människor vi behöver? Jag tror det.
Sen har man vissa nära vänner som alltid finns kvar fast med uppehåll i vänskapen ibland.
Uppehåll behöver vi för att uppskatta varann mer.
Men en riktig vän är den man kommer till efter 4 år utan kontakt och allt är som vanligt. Känns som det aldrig varit något uppehåll.
En sann vän finns där även om man inte ringer eller hörs av, men i tanken finns en sann vän alltid. Lustigt är också hur vissa människor är flockdjur medans andra är tvärtom.
Hur är du?
Själv har jag perioder när jag vill vara ensam och även när jag vill vara i flock. Berätta gärna hur du fungerar!

1 kommentar:

  1. Jag är nog en ensam varg tror jag, det händer väl kanske tre till fyra gånger om ens det att jag vill ha folk runt omkring mig. Det kan ju ha med värken min att jag har blivit elller alltid varit så. Kram på er.

    SvaraRadera