måndag, mars 29, 2010

Måndag

Så var det måndag igen och veckan är igång. På ett sätt känns det bra med måndagar, det är snart helg igen :)
Nästa helg är det påsk, då ska vi äta årets första färskpotatis och måla ägg. En gammal tradition vi har sedan första påsken jag och Mange firade ihop. Då satt jag, Mange och johan på min balkong på skarpövägen och åt påsklunch. solen sken och det var varmt ute. Efter det har vi gjort så varje år, riktigt mysigt.

Jag gillar traditioner och försöker hålla på dom så mycket det går.

Idag är det en dag då jag hoppas att rektorn ska ringa mig igen. Han har ju sett hur det fungerar i skolan och vill hjälpa. Jag hoppas att han ska klara av det, det är lite klurigt. I värsta fall får A byta skola, kan funka det också. Men lite synd då det bara är 1,5 termin kvar.. att byta skola då kan vara både bra och dåligt.

det är jäkligt trist att se hur andra kan sänka en person så enkelt.. hur andra kan få en person i dålig dager och själv kunna glänsa. trist.. Hur vuxna människor sjunker ner på ett barns nivå och dessutom har betalt, en del av dom. Nej det känns inte så bra.

Smilla känns lite piggare idag, jag hoppas att febern ska släppa nu så hon får bli frisk. Eller att örat ska läka eller att det spricker så värken släpper. Ännu gör det inte så ont så vi behöver gå till doktor.. hoppas att det håller sig så och läker ut.

Mikaela har sin sista praktikvecka nu också.. oj va fort 3 veckor går. Men hon ska stanna en vecka till och sen hoppas jag hon kommer tillbaka snart igen.

Oj vilket rörigt inlägg känner jag men vad gör man inte för att få ur sig allt ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar