fredag, mars 26, 2010

Skolan igen..



Igår skulle klassen åka skridskor. Smilla blev sjuk på natten med hög feber, halsont och huvudvärk.
Jag ringer då till läraren för att tala om det och då får jag reda på att André inte får följa med utan mig... Nog för att han skulle klara det, det tvivlar jag inte på säger läraren. Vad är då problemet säger jag? Jo.. jag måste visa att saker man gör får konsekvenser. ??? vi hade ju ett möte där vi skulle börja om. vi satte upp regler för André. Han följer alla regelr och gör exakt vad han skulle göra. Lärarna gör inte det hela tiden. Dom börjar inte om. dom säger till André att nu startar vi om från början. Alla ska göra det. Bra säger André och följer alla regler vi satte upp, han följer dom till punkt och pricka. Före mötet hade dom handboll i stan som dom skulle titta på. Ingen i klassen spelade. En halvtimme efter skoltid gick andré, felet han gjorde var att inte säga till läraren. Nu skulle läraren visa att det fick konsekvenser.. nu efter mötet lång tid efteråt. Då ska han visa det.. Efter omstarten.. André fick alltså inte följa med. Vad gör vi med andré nu då idag säger jag.. Vad tycker du frågar läraqren mig. Sen säger han att jag ställer till det för en annan kille i klassen också för nu får han inte följa med heller när jag inte följer med. Men va faaan???? Smilla är sjuk hemma.. jag kan inte ta med henne.

Vet ni att andra ungar i klassen går och retar andré och Daniel säger saker som retar upp killarna.. sånt kommer inte fram för dom är smarta och säger det när inte lärarna hör.. dom viskar och pratar i klassrummet sen säger A till att var tyst, sluta med det här.. A är högljudd för bägaren är nådd.. och vad händer ? Jo A ska genast lugna ner sig och A har gjort fel. Vad andra elever gör och säger skiter läraren fullständigt i. A får för det också och det spelar ingen roll vad A säger så har han gjort fel.
det här har gått så långt att A inte orkar/vill gå till skolan, han drömmer mardrömmar om det, han tror att det är fel på honom, han tror att han gör fel hela tiden., han är deprimerad.,.

Det är ren mobbing i skolan. dom andra eleverna säger saker och gör saker som får honom att balla ur och få skit. dom håller på så länge så han får ett spel.. Sen vet dom att läraren inte tro på A. sen ser dom till att lärare eller förälder ringer hem, senast i förrigår. Jag vet att eleverna också gör saker som retar upp hpnom .. hmm tänk efter innan ni gör saker.. så säger dom att A ska göra.
A får överhuvudtaget inte öppna munnen i skolan för då gör han fel.

Cibbe! A gör fel men inte så mycket som han får skit för!!

Jag önskar att alla kunde öppna ögonen för vad andra barn gör så dom slipper knäcka och mobba mitt barn..

Mitt mamma hjärta gråter då min son mår såhär..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar