onsdag, mars 31, 2010

Tröttmössa


Idag är en riktig tröttmorgon för mig. Har sovit illa och haft det lite jobbigt inatt. Idag måste jag åka till banken dessutom och den ligger i globen. Vilket ställe va? Förut kunde man göra alla ärenden i nacka strand på kontoret där men det går ju inte nu utan där är det bara företagsärenden.. fina kontoret vill inte ha oss vanliga människor där :)


Inatt har jag drömt mardrömmar.. jag brukar göra det när jag hamnar i situationer som jag inte bett om. Såna sitautioner mår jag dåligt av. Jag ber sällan om att hamna i situationer eftersom jag är konflikträdd men ändå inte kan vara tyst.. Jag vill stå för vad jag känner och tycker och gör det så det blir knepigt. Jag tror att jag skriver konstigt så ingen förstår.. förmodligen skriver jag väldigt otydligt. Jag ska bli mer tydlig. sen ska jag också lära mig att vara tyst. Man vinner på det i längden. att vara tyst och hålla med sen tänka vad jag tänker. Det är ju ändå den som skriker högst som förlorar i längden.

Vem bryr sig om mina små tankar å andra sidan.

I veckan har jag iaf träffat mina närmaste bästaste vänner. Mina kära som jag haft sedan jag var liten liten. Underbart! Trist bara att det blir så sällan.

Ibland är det så skönt att bara skriva av sig om saker man mår lite dåligt över. Därför har jag en annan sida där jag kan skriva vad jag känner och tänker. Ibland är det så skönt att bara få ösa ur sig allt. allt är inte riktigt menat för alla att läsa och då behöver jag den sidan för att inte skrämma någon, göra någon ledsen eller upprörd.. ja allt sånt, den sidan är min räddning.
Många gånger som jag mår skit nu när det kommit fram att sonen har problem i skolan och jag har mina egna problem också.. och då är det så skönt att kunna skriva och inte bry mig om vem som läser.

Snart är det påsk, hjälp va tiden går fort ibland. snart åker vi till turkiet också.. Härligt!!

1 kommentar:

  1. Nejje, du kan inte sluta säga vad du tycker... Det är en av de saker jag uppskattar med dej :)) att du är ärlig och rättfram! Beror mer på "hur" man säger saker... Fortsätt säga din åsikt :)

    Hoppas ni haft en mysig påsk!
    Kram kram

    SvaraRadera