måndag, mars 29, 2010

Bjästa.. häxjakt?

Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till detta kring bjästa och dom som blev våldtagna.

Nummer ett jag dömer han hårt som våldtog. Jag dömmer hela samhället som höll/håller killen bakom ryggen.

Men dom bedrev en häxjakt på henne? Ska vi då göra likadant? Bedriva en jakt på dom i bjästa??

Hon blir utsatt av mobben... men vi gör ju likadant!!!

Blir det bättre?

Nä vi som står på hennes sida är bra mycket klokare än så! Man kan inte bete sig på samma sätt!

Jag har inte gått med i någon grupp på fb om detta! För jag vill inte ha en mobb.. jag vill att rättvisa och demokrati finns!

Att vara visare och klokare än andra vinner man på i längden. gå inte ner på barnens nivå..

Jag tycker det är skit att man kan behandla en ensam stackars tjej på det här viset och få en hel by att döma och jaga henne ut ur sitt hem efter att hon blivit förnedrad. Nej usch. det behövs inte mer nu..

2 kommentarer:

  1. jag har gått med i hennes grupp för att stå vid hennes sida , det er inget mobb , men i och förs sig så är det gjort flera FB sidor, du kanske menar nån annan sida!
    Vad jag tycker om hela sättet skriver jag inte där, men jag tänker inom mig!
    Och hoppas han får en rejäl läxa och att det inte blir en 3 gång för hans del!!
    Kräks.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är sjukt att vuxna människor kan vara så blåögda och lita så på rykten om tjejen.. sjukt!! däremot så stöttar jag henne och tycker hon skaq ha all stött hon kan få.. Men jag tänker inte sjunka till Bjästa befolkningens nivå genom att vara med i en häxjakt på killen.. Han har gjort hemska saker men jag skulle aldrig för mitt liv sjunka till den nivå som boende i byn gjort mot tjejen..

    SvaraRadera